Pociąg podmiejski relacji Coimbra - Figueira da Foz wjeżdża na mijankę Fontela, ostatnią przed stacją docelową. Tradycyjnie obsługuje go jednostka serii CP2240, lecz co nietypowe - w podwojonej trakcji.
Linia do Figueiry to prawdziwy archaizm w kwestii prowadzenia ruchu. Dwutorowe mijanki (np. Verride) bez sygnalizacji obsługiwane są przy pomocy rozkazów pisemnych i ręcznych nakazów jazdy - przy trzyosobowej obsadzie, bo oprócz dyżurnego ruchu pracuje też dwóch zwrotniczych (na służbowych rowerach!), pilnujących rozjazdów na czas przejazdu pociągu.
Jeśli już doczekamy się sygnalizacji mechanicznej, jest ona dość prymitywna i nieoświetlona, w zasadzie ograniczająca się do sygnalizowania wjazdów.
Dokładne zasady sygnalizacji ciężko odnaleźć w internecie, a i stacji z mechanicznymi semaforami nie zostało zbyt wiele. Gdy w końcu zakończy się modernizacja odcinka Bifurcação de Lares - Figueira da Foz (semafory świetlne stoją unieważnione już od września!), jedyną znaną mi stacją zostanie Caldas da Rainha - jak na tak niewielką sieć, to w sumie i tak sporo...
Dodano: 22.01.2024 16:25
|