Komentarze |
|
Krzakozaur |
22.12.2022 17:24 |
No Przyjacielu, w końcu złapałeś tu zacny skład :-D
Pozdrawiam serdecznie
|
|
kamil300-00 |
24.12.2022 13:01 |
Też go łapałem "kawałek" dalej - Wojtal. Myślę ,że w przyszłym roku na Kaszubach będzie "zdrowy" ruch towarowy ze względu na przebudowę odcinka Kościerzyna - Somonino ( początek w czerwcu) trochę tych pociągów z kruszywami może pojeździć :) Fajnie, że go masz + :)
|
|
Bar_tek |
25.12.2022 09:37 |
Dzięki, również pozdrawiam :) Trzeba łapać, póki linia ma ciekawy klimat i można trafić na teletechnikę.
|
|
Bad Worm |
26.12.2022 15:21 |
@kamil: widzę że jesteś optymistą i to naprawdę dużym. Marzyć o ruchu towarowym to będzie można jak PLK w końcu podpisze umowę z wykonawcą. Najnowsze doniesienia w sprawie modernizacji LK201 są takie, że planowane zamknięcie odcinka Kościerzyna-Somonino ma być od października, a czy obsuwa nie będzie jeszcze większa to się okaże. Ta inwestycja to jest pokaz skrajnej nieudolności w wykonaniu zarządcy infrastruktury. Tutaj więcej szczegółów: https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-201-nowa-wie%C5%9B-wielka-maksymilianowo-ko%C5%9Bcierzyna-gdynia.1444005/post-181734319
|
|
Miedziok86 |
26.12.2022 16:01 |
@Adam, akurat przykład nieudolności w wykonaniu PKP PLK był od zawsze. Przykładów jest wiele chociażby z mojego podwórka i nie tylko. Największym absurdem była modernizacja E30 na odcinku Kraków - Katowice, którą w bólach ukończono. Teraz robią E30 na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie, szkoda tylko że akurat teraz się zabrali za ten odcinek a nie wcześniej podczas gdy modernizowano E30 od Opola Zachodniego do Świętej Katarzyny. Pomijam już fakt że na czas nocnych objazdów Przemyślanina i Karkonoszy nie została wyremontowana równoległa do linii 132 linia 277 na odcinku od Opola Groszowic do Wrocławia Brochowa. Stan tej linii to jakaś tragedia i mało brakuje by doszło na niej do spektakularnego wykolejenia. Tak się składa że jechałem w tym roku Przemyślaninem na tym odcinku i prędkość drogowa nie powalała. Nieco lepiej było na dolnośląskim odcinku za Jelczem aż do Wrocławia Sołtysowic. U mnie z kolei w okolicy nie zrobiono właściwie nic po za łataniem linii 171 od Stawiski do Panewnika. Nie mówiąc już o rewitalizacji 2 toru linii 171 od Muchowca do Panewnika. Nie tak dawno został zlikwidowany posterunek bocznicy szlakowej Janów, który obsługiwał pociągi z i do kopalni Wieczorek. W zamian uruchomiono 2 automatyczne posterunki odstępowe pomiędzy Stawiskami a Muchowcem, które na dłuższą metę nie zdadzą egzaminu ze względu na szkody górnicze i ciężki wjazd pod wzniesienie w okolicach rozebranego, dawnego rejonu KMA stacji Katowice Muchowiec. Do tego jeszcze dochodzą problemy z powodu spadku napięcia i cięższe składy już mają problemy z podjazdem. Na domiar złego niedługo zacznie się kolejny etap przebudowy katowickiego węzła wraz z rozbudową torów by oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego.
|
|
Bad Worm |
27.12.2022 11:30 |
Tutaj sytuacja jest o tyle szczególna, że dotyczy też linii PKM, która nie jest w zarządzie PLK. Jej elektryfikację celowo odłożono o kilka lat, aby narodowy zarządca infrastruktury miał czas na ogarnięcie "druta" na kościerce. Ale taka ilość czasu okazała się niewystarczająca i sieć trakcyjna przez kilka lat będzie kończyć się w okolicy stacji Gdańsk Rębiechowo. Warto też dodać, że pierwszy etap modernizacji LK201 (Kościerzyna-Somonino) ma trwać 3,5 roku, czyli w sumie niemal tyle, ile łącznie budowano PKMkę oraz ją elektryfikowano.
|
|
Miedziok86 |
27.12.2022 15:08 |
Tylko czy istnieje ekonomiczny sens elektryfikacji na odcinku od Kościerzyny do Somonina w ramach kolei metropolitarnej? Większy sens jest raczej w modernizacji całej linii 201 od Maksymilianowa aż do Gdyni by nieco odciążyć ruch towarowy z Bydgoszczy przez węzeł tczewski do trójmiejskich portów poprzez linię 201. Nie jest nawet konieczna budowa 2 toru gdyż jeden tor wystarczy w zupełności. Może nawet by powróciły na linię 201 jakiekolwiek pociągi dalekobieżne ale to raczej niemożliwe w najbliższych latach.
|
|
Bad Worm |
27.12.2022 20:25 |
Elektryfikacja i drugi tor są planowane na całej długości LK201. Po prostu jako pierwszy będzie robiony odcinek Kościerzyna-Somonino. Planowane jest następnie przerzucenie tam ruchu towarowego do/z portu w Gdyni, bo przepustowość LK202 między Gdynią a Tczewem jest ograniczona, a jeśli port w Gdańsku ma się rozwijać, to gdzieś te dodatkowe pociągi na tym odcinku trzeba upchnąć. A ruch pasażerski też raczej nie będzie malał.
|
|
Exif |
Make: |
Canon |
Model: |
Canon EOS-1D Mark IV |
Exposure time: |
1/640 sec(s) |
Aperture value: |
F/3.2 |
ISO speed: |
1600 |
Date created: |
22.12.2022 10:21:42 |
Focal length: |
70mm |
|