M62BF-3102
M62BF-3102
Bar_tek 22.12.2022 | Banino
M62BF-3102 spółki Pol-Miedź Trans ze składem pustych węglarek jedzie linią 201 w kierunku Żukowa. Dzień wcześniej maszyna pracowała przy rozładunku kruszywa w Gdańsku Osowie.

Pozdrowienia dla kolegów łapiących z powietrza.

Dodano: 22.12.2022 12:54

Inne w Kategorii ST44 / M62 / M62M
Komentarze
Krzakozaur 22.12.2022 17:24
No Przyjacielu, w końcu złapałeś tu zacny skład :-D
Pozdrawiam serdecznie
kamil300-00 24.12.2022 13:01
Też go łapałem "kawałek" dalej - Wojtal. Myślę ,że w przyszłym roku na Kaszubach będzie "zdrowy" ruch towarowy ze względu na przebudowę odcinka Kościerzyna - Somonino ( początek w czerwcu) trochę tych pociągów z kruszywami może pojeździć :) Fajnie, że go masz + :)
Bar_tek 25.12.2022 09:37
Dzięki, również pozdrawiam :) Trzeba łapać, póki linia ma ciekawy klimat i można trafić na teletechnikę.
Bad Worm 26.12.2022 15:21
@kamil: widzę że jesteś optymistą i to naprawdę dużym. Marzyć o ruchu towarowym to będzie można jak PLK w końcu podpisze umowę z wykonawcą. Najnowsze doniesienia w sprawie modernizacji LK201 są takie, że planowane zamknięcie odcinka Kościerzyna-Somonino ma być od października, a czy obsuwa nie będzie jeszcze większa to się okaże. Ta inwestycja to jest pokaz skrajnej nieudolności w wykonaniu zarządcy infrastruktury. Tutaj więcej szczegółów: https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-201-nowa-wie%C5%9B-wielka-maksymilianowo-ko%C5%9Bcierzyna-gdynia.1444005/post-181734319
Miedziok86 26.12.2022 16:01
@Adam, akurat przykład nieudolności w wykonaniu PKP PLK był od zawsze. Przykładów jest wiele chociażby z mojego podwórka i nie tylko. Największym absurdem była modernizacja E30 na odcinku Kraków - Katowice, którą w bólach ukończono. Teraz robią E30 na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie, szkoda tylko że akurat teraz się zabrali za ten odcinek a nie wcześniej podczas gdy modernizowano E30 od Opola Zachodniego do Świętej Katarzyny. Pomijam już fakt że na czas nocnych objazdów Przemyślanina i Karkonoszy nie została wyremontowana równoległa do linii 132 linia 277 na odcinku od Opola Groszowic do Wrocławia Brochowa. Stan tej linii to jakaś tragedia i mało brakuje by doszło na niej do spektakularnego wykolejenia. Tak się składa że jechałem w tym roku Przemyślaninem na tym odcinku i prędkość drogowa nie powalała. Nieco lepiej było na dolnośląskim odcinku za Jelczem aż do Wrocławia Sołtysowic. U mnie z kolei w okolicy nie zrobiono właściwie nic po za łataniem linii 171 od Stawiski do Panewnika. Nie mówiąc już o rewitalizacji 2 toru linii 171 od Muchowca do Panewnika. Nie tak dawno został zlikwidowany posterunek bocznicy szlakowej Janów, który obsługiwał pociągi z i do kopalni Wieczorek. W zamian uruchomiono 2 automatyczne posterunki odstępowe pomiędzy Stawiskami a Muchowcem, które na dłuższą metę nie zdadzą egzaminu ze względu na szkody górnicze i ciężki wjazd pod wzniesienie w okolicach rozebranego, dawnego rejonu KMA stacji Katowice Muchowiec. Do tego jeszcze dochodzą problemy z powodu spadku napięcia i cięższe składy już mają problemy z podjazdem. Na domiar złego niedługo zacznie się kolejny etap przebudowy katowickiego węzła wraz z rozbudową torów by oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego.
Bad Worm 27.12.2022 11:30
Tutaj sytuacja jest o tyle szczególna, że dotyczy też linii PKM, która nie jest w zarządzie PLK. Jej elektryfikację celowo odłożono o kilka lat, aby narodowy zarządca infrastruktury miał czas na ogarnięcie "druta" na kościerce. Ale taka ilość czasu okazała się niewystarczająca i sieć trakcyjna przez kilka lat będzie kończyć się w okolicy stacji Gdańsk Rębiechowo. Warto też dodać, że pierwszy etap modernizacji LK201 (Kościerzyna-Somonino) ma trwać 3,5 roku, czyli w sumie niemal tyle, ile łącznie budowano PKMkę oraz ją elektryfikowano.
Miedziok86 27.12.2022 15:08
Tylko czy istnieje ekonomiczny sens elektryfikacji na odcinku od Kościerzyny do Somonina w ramach kolei metropolitarnej? Większy sens jest raczej w modernizacji całej linii 201 od Maksymilianowa aż do Gdyni by nieco odciążyć ruch towarowy z Bydgoszczy przez węzeł tczewski do trójmiejskich portów poprzez linię 201. Nie jest nawet konieczna budowa 2 toru gdyż jeden tor wystarczy w zupełności. Może nawet by powróciły na linię 201 jakiekolwiek pociągi dalekobieżne ale to raczej niemożliwe w najbliższych latach.
Bad Worm 27.12.2022 20:25
Elektryfikacja i drugi tor są planowane na całej długości LK201. Po prostu jako pierwszy będzie robiony odcinek Kościerzyna-Somonino. Planowane jest następnie przerzucenie tam ruchu towarowego do/z portu w Gdyni, bo przepustowość LK202 między Gdynią a Tczewem jest ograniczona, a jeśli port w Gdańsku ma się rozwijać, to gdzieś te dodatkowe pociągi na tym odcinku trzeba upchnąć. A ruch pasażerski też raczej nie będzie malał.
Tagi
M62M62BF-3102PMTPol-Miedź_TransD29-201201magistrala_węglowawęglarkitowarowyzimaBanino
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS-1D Mark IV
Exposure time: 1/640 sec(s)
Aperture value: F/3.2
ISO speed: 1600
Date created: 22.12.2022 10:21:42
Focal length: 70mm
Mapa

RSS Feed: M62BF-3102 (Komentarzy)