Siódemka z nocnym pociągiem TLK 48200 Pogoria rel. Bielsko-Biała Główna - Szczecin Główny okolice czynnej wówczas KWK Wujek jadąc w pogodne, późne popołudnie szlakiem Katowice Ligota - podg Brynów w stronę Katowic.
W tle widoczny jest wiadukt w ciągu linii kolejowej nr 171 Dąbrowa Górnicza Towarowa oraz istniejącej wówczas magistrali południowej kolei piaskowych KP-401 Jęzor Centralny JCA - Klara, poza kadrem z prawej strony funkcjonował w latach świetności podg Szadok Szd, skąd odchodziła jednotorowa linia KP-425 podg Szadok - Szyb IV KWK Śląsk przez posterunek odgałęźny Panewnik na sieci PKP PLK.
W chwili obecnej Magistrala Południowa praktycznie już nie istnieje, rozebrano także szereg wiaduktów i mostów. W miejscu nastawni posterunku Szadok wyrósł las, jedyne ślady jakie zostały to starotorze. Na jej fragmencie pomiędzy katowickim Brynowem a Sosnowcem powstaje velostrada. Za parę lat miejsce się zmieni za sprawą budowy 2 dodatkowych torów celem odseparowania ruchu aglomeracyjnego od ruchu dalekobieżnego i międzynarodowego. Za wiaduktem powstanie także przystanek osobowy Katowice Kokociniec. Z lewej strony tor bez sieci to czynna wówczas łącznica nr 864 Katowice Ligota - KWK Wujek, która z końcem listopada 2021 roku została zamknięta dla ruchu. Warto wspomnieć że pociąg ten zwiedzał niemal całą Polskę. Trasa wiodła przez Sosnowiec, Częstochowę, Łódź, Kutno, Włocławek, Bydgoszcz, Laskowice Pomorskie, Tczew, Trójmiasto, Słupsk, Koszalin, Stargard Szczeciński. Z roku na rok ubywa także połączeń kategorii TLK na rzecz IC. Starych kuszetek tupu 110Ac nie ma właściwie już w ruchu, poza jedną którą nabył KSK Wrocław i ją wyremontował pod pociągi specjalne.
Dodano: 07.08.2024 14:45
|