Elektryczny zespół trakcyjny serii 447 to 3-członowy skład podmiejski używany od lat 90-tych w wielu hiszpańskich prowincjach. Może pomieścić ponad 700 pasażerów w tym 234 na siedząco. Tutaj skład pod zarządem Rodalies de Catalunya (tłum. "Przedmieścia Katalonii") jako pociąg linii R1 relacji Massanes - Barcelona El Prat pokonuję ciekawą nadmorską linię w regionie Maresme, położonym na północ od stolicy Katalonii. Tory, o typowym hiszpańskim rozstawie 1668 mm, poprowadzone są przez kilka tuneli oraz nasypów nad samym Morzem Śródziemnym, a w miasteczkach przez środek zatłoczonych kurortów. Składy w szczycie kursują nawet co 6 minut, a nie zawsze jest to wystarczające, zwłaszcza bliżej Barcelony. Operatorem jest narodowe Renfe. Aby wyobrazić sobie potencjał pasażerski, to tak jak by połączyć SKM'kę w Trójmieście i linię helską w sezonie.
Zdjęcie z wyprawy z 2017 roku. Barcelona miała być tylko punktem przesiadkowym w drodze na Dominikanę, ale ze względu na huragan Jose na Karaibach, trzeba było zmienić plany i pokręcić się po okolicy. Udało się wówczas jeszcze coś kolejowego zafocić :) Jak widać nawet w Hiszpanii w wakacje nie zawsze świeci Słońce.
Dodano: 05.02.2024 00:43
|