Komentarze |
|
Drago |
02.10.2023 22:11 |
Generalnie nie wiem co mogę jeszcze w komentarzach pisać na twoje fotki. Po prostu wchodzę i doceniam, choć uważam, że to i tak mało.
|
|
Michał Nowosad |
03.10.2023 10:55 |
Naprawdę lubię Twoje zdjęcia z drona :)
|
|
MNK |
03.10.2023 12:48 |
Michał, to nie jest chyba z drona ;)
Świetnie się to ogląda
|
|
szawinski |
03.10.2023 22:17 |
@Mikołaj, widziałem wcześniej jak zadałeś pytanie, dlaczego towarowe tam nie jeżdżą? Dlatego nie jeżdżą do Zwardonia, ponieważ tory by długo tego już nie wytrzymały. Praktycznie cała linia od Wilkowic do Zwardonia - z małymi wyjątkami - nadaje się do kapitalnego remontu, a to czy wszystko poszło na Muszynę, nie mogę potwierdzić. Są plany, że w niedalekiej przyszłości ruszy budowa nowego tunelu w centrum Bielska-Białej, który będzie przystosowany do ruch w obu kierunkach jednocześnie, oraz linii dwutorowej do samego Zwardonia z Wilkowic. Myślę, że wtedy powrócą towarowe, a tak sobie gdybam - być może tamtędy pojadą też międzynarodowe na południe Europy, bo będzie bliżej. @Łukasz, wystarczy to, co robiłeś dotychczas ;) @Michał, nie posiadam drona.@Dziękuję pozostałym osobom za docenienia.
|
|
MNK |
03.10.2023 22:45 |
Dzięki za odpowiedź :)
|
|
rs |
03.10.2023 23:47 |
Towarowe nie jeżdżą przez Zwardoń ze względu na bardzo krótkie stacje co ogranicza długość pociągów. Odkąd jesteśmy w Schengen i de facto likwidację odpraw granicznych cały ruch na Słowację przez przejście Zwardoń/Skalite został skierowany na korytarz czeski czyli Petrovice, Jablunkov, Cadca, gdzie linia jest dwutorowa a parametry pozwalają na prowadzenie o wiele dłuższych pociągów. O ile się nie mylę, to na Muszynę nic już nie trzeba przerzucać.
|
|
szawinski |
04.10.2023 16:16 |
@rs Krótkie stacje to fakt, jednak zawsze tamtędy kursowały towarowe z niewielką liczbą wagonów, a teraz w ogóle. Co do wstąpienia Polski do strefy Schengen, to tylko ułatwiło transport, który odbywa się bez odpraw celnych i zbędnych formalności. Na dowód mojej tezy o "słabych torach" przytoczę czas modernizacji węzła czechowickiego, kiedy to istniało wąskie "gardło" transportowe na szlaku Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice, gdzie przez parę miesięcy (a cała modernizacja trwała ponad dwa lata) nie istniał tor pomiędzy Zabrzegiem a Czechowicami-Dziedzicami i był tylko jeden czynny tor pomiędzy Zabrzegiem a Goczałkowicami. Mimo to, jednak nie kursowały pociągi towarowe na linii Bielsko-Biała - Zwardoń i z powrotem, które mogłyby jechać dalej na Słowację lub odwrotnie, co ułatwiłoby transport. Nie musiały oczekiwać długie godziny na wolny tor w Pszczynie, gdzie było nagromadzenia składów (czego byłem świadkiem), a jednak tak się nie działo. Dlatego jestem zdania, że przyczyna leży po stronie złego stanu technicznego infrastruktury kolejowej w Beskidach, a nie choćby braku chęci do dzielenia składów - tak myślę, ale mogę się mylić :) Dzięki za komentarz ;)
|
|
rs |
05.10.2023 22:46 |
Wbrew pozorom kolej jest bardzo nieelastyczna, nawet w przypadku utrudnień. Śmiem wysunąć tezę, że szopa Czechowice nie posiada ani wystarczającej liczby lokomotyw ET41 (od Żywca zakaz wjazd lokomotyw z 3-osiowymi wózkami) jak i drużyn trakcyjnych by wznowić obsługę na odcinku Czechowice - Skalite. Podobnie pewnie jest na słowackim odcinku Skalite - Cadca. Mimo utrudnień i opóźnień kilkugodzinnych to wciąż jest o wiele mniejsza strata przepychać się przez zapchaną linię niż odbudowywać kompetencje jak i zapas taborowy by bawić się w regularny ruch. Jeden skład towarowy musiał być dzielony na 3, a to nie pomijalne koszta dodatkowe w dzisiejszych czasach :-)
Taka niezobowiązująca debata teoretyków, pewnie Ci, co mają wiedzę "od środka" śmieją się z tego jeśli czytają :-)
(osobiście ostatni raz spotkałem ET41 w Zwardoniu w 2013, ale wtedy bywałem tam już sporadycznie).
|
|
szawinski |
06.10.2023 14:47 |
Myślisz, że ktoś to czyta z osób które wiedzą coś na temat braku transportu towarowego w tym rejonie, a dokładnie zajmuje się tym zawodowo - mam na myśli pracownika PLK, albo z szopy Czechowice? Jeśli tak, to może zechce coś napisać i mnie oświeci..
|
|
Exif |
Make: |
Canon |
Model: |
Canon EOS 5D Mark III |
Exposure time: |
1/400 sec(s) |
Aperture value: |
F/5 |
ISO speed: |
640 |
Date created: |
14.09.2021 18:07:50 |
Focal length: |
24mm |
|