Kolej pod Magurką
Kolej pod Magurką
szawinski 14.09.2021 | Wilkowice
EN76-006 Kolei Śląskich relacji Zwardoń - Katowice właśnie wjeżdża na stację Wilkowice Bystra. Widok na Wilkowice oraz górę Magurkę Wilkowicką - 909 m n.p.m. Okleina na pociągu: POCIĄG MISTRZÓW - DRUŻYNOWE MISTRZOSTWA EUROPY W LEKKOATLETYCE oraz LEKKOATLETYCZNE MISTRZOSTWA ŚWIATA SZTAFET 1-2.05.2021 STADION ŚLĄSKI KATOWICE. Na pociągu znalazły się wizerunki ambasadorów województwa i Stadionu Śląskiego: Anity Włodarczyk, Pawła Fajdka, Justyny Święty-Ersetic i Ewy Swobody.

Dodano: 02.10.2023 21:27

Inne w Kategorii Pesa Elf 21WE / EN62 / 22WE / EN76 / 27WE / 34WE / EN96
Komentarze
Drago 02.10.2023 22:11
Generalnie nie wiem co mogę jeszcze w komentarzach pisać na twoje fotki. Po prostu wchodzę i doceniam, choć uważam, że to i tak mało.
Michał Nowosad 03.10.2023 10:55
Naprawdę lubię Twoje zdjęcia z drona :)
MNK 03.10.2023 12:48
Michał, to nie jest chyba z drona ;)

Świetnie się to ogląda
szawinski 03.10.2023 22:17
@Mikołaj, widziałem wcześniej jak zadałeś pytanie, dlaczego towarowe tam nie jeżdżą? Dlatego nie jeżdżą do Zwardonia, ponieważ tory by długo tego już nie wytrzymały. Praktycznie cała linia od Wilkowic do Zwardonia - z małymi wyjątkami - nadaje się do kapitalnego remontu, a to czy wszystko poszło na Muszynę, nie mogę potwierdzić. Są plany, że w niedalekiej przyszłości ruszy budowa nowego tunelu w centrum Bielska-Białej, który będzie przystosowany do ruch w obu kierunkach jednocześnie, oraz linii dwutorowej do samego Zwardonia z Wilkowic. Myślę, że wtedy powrócą towarowe, a tak sobie gdybam - być może tamtędy pojadą też międzynarodowe na południe Europy, bo będzie bliżej. @Łukasz, wystarczy to, co robiłeś dotychczas ;) @Michał, nie posiadam drona.@Dziękuję pozostałym osobom za docenienia.
MNK 03.10.2023 22:45
Dzięki za odpowiedź :)
rs 03.10.2023 23:47
Towarowe nie jeżdżą przez Zwardoń ze względu na bardzo krótkie stacje co ogranicza długość pociągów. Odkąd jesteśmy w Schengen i de facto likwidację odpraw granicznych cały ruch na Słowację przez przejście Zwardoń/Skalite został skierowany na korytarz czeski czyli Petrovice, Jablunkov, Cadca, gdzie linia jest dwutorowa a parametry pozwalają na prowadzenie o wiele dłuższych pociągów. O ile się nie mylę, to na Muszynę nic już nie trzeba przerzucać.
szawinski 04.10.2023 16:16
@rs Krótkie stacje to fakt, jednak zawsze tamtędy kursowały towarowe z niewielką liczbą wagonów, a teraz w ogóle. Co do wstąpienia Polski do strefy Schengen, to tylko ułatwiło transport, który odbywa się bez odpraw celnych i zbędnych formalności. Na dowód mojej tezy o "słabych torach" przytoczę czas modernizacji węzła czechowickiego, kiedy to istniało wąskie "gardło" transportowe na szlaku Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice, gdzie przez parę miesięcy (a cała modernizacja trwała ponad dwa lata) nie istniał tor pomiędzy Zabrzegiem a Czechowicami-Dziedzicami i był tylko jeden czynny tor pomiędzy Zabrzegiem a Goczałkowicami. Mimo to, jednak nie kursowały pociągi towarowe na linii Bielsko-Biała - Zwardoń i z powrotem, które mogłyby jechać dalej na Słowację lub odwrotnie, co ułatwiłoby transport. Nie musiały oczekiwać długie godziny na wolny tor w Pszczynie, gdzie było nagromadzenia składów (czego byłem świadkiem), a jednak tak się nie działo. Dlatego jestem zdania, że przyczyna leży po stronie złego stanu technicznego infrastruktury kolejowej w Beskidach, a nie choćby braku chęci do dzielenia składów - tak myślę, ale mogę się mylić :) Dzięki za komentarz ;)
rs 05.10.2023 22:46
Wbrew pozorom kolej jest bardzo nieelastyczna, nawet w przypadku utrudnień. Śmiem wysunąć tezę, że szopa Czechowice nie posiada ani wystarczającej liczby lokomotyw ET41 (od Żywca zakaz wjazd lokomotyw z 3-osiowymi wózkami) jak i drużyn trakcyjnych by wznowić obsługę na odcinku Czechowice - Skalite. Podobnie pewnie jest na słowackim odcinku Skalite - Cadca. Mimo utrudnień i opóźnień kilkugodzinnych to wciąż jest o wiele mniejsza strata przepychać się przez zapchaną linię niż odbudowywać kompetencje jak i zapas taborowy by bawić się w regularny ruch. Jeden skład towarowy musiał być dzielony na 3, a to nie pomijalne koszta dodatkowe w dzisiejszych czasach :-)
Taka niezobowiązująca debata teoretyków, pewnie Ci, co mają wiedzę "od środka" śmieją się z tego jeśli czytają :-)
(osobiście ostatni raz spotkałem ET41 w Zwardoniu w 2013, ale wtedy bywałem tam już sporadycznie).
szawinski 06.10.2023 14:47
Myślisz, że ktoś to czyta z osób które wiedzą coś na temat braku transportu towarowego w tym rejonie, a dokładnie zajmuje się tym zawodowo - mam na myśli pracownika PLK, albo z szopy Czechowice? Jeśli tak, to może zechce coś napisać i mnie oświeci..
Tagi
EN76EN76-006Koleje_ŚląskiePociąg_MistrzówD29-139śląskieKotlina_ŻywieckaWilkowiceBrama_Wilkowickaz_lotu_ptaka
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS 5D Mark III
Exposure time: 1/400 sec(s)
Aperture value: F/5
ISO speed: 640
Date created: 14.09.2021 18:07:50
Focal length: 24mm
Mapa

RSS Feed: Kolej pod Magurką (Komentarzy)