O ile kolej rudowa jest najbardziej wysuniętą na północ i najbardziej odludną linią, którą miałem okazję odwiedzić, o tyle w kategorii odległości bezwzględnej wygrywa Hiszpania. Zainspirowany zdjęciem wiaduktu Arroyo del Valle w jednym z niemieckich periodyków kolejowych, postanowiłem zobaczyć go na własne oczy przy okazji pobytu w tym kraju. Do położonego około 50 km od Madrytu Soto del Real dotarłem autobusem, a ostatni odcinek pokonałem pieszo. Konstrukcja o długości 1755 metrów robi ogromne wrażenie swoim rozmiarem. Pogoda wbrew moim obawom sprzyja i przez kilka godzin mam okazję fotografować i filmować pociągi dużych prędkości, kursujące trasą Madrid - Valladolid. Jednym z nich był widoczny na zdjęciu skład Alvia 4084 z Ferrol i Pontevedra do stolicy kraju, obsługiwany dwoma zestawami Talgo serii S730. Są to niezwykle ciekawe pojazdy, posiadające możliwość zmiany rozstawu kół oraz wyposażone zarówno w napęd elektryczny, jak i dieslowski. Agregaty spalinowe znajdują się w członach głowic napędowych, które sąsiadują z wagonami.
Dodano: 09.09.2023 19:24
|