ST44-1222 z ładownym składem węglarek z kopalni piasków szklarskich w Osiecznicy przemierza leśny odcinek linii 283 pomiędzy stacją początkową a Tomisławiem. Zakrzaczenie i stan torowiska pozwala na prędkość szlakową maksymalnie 20 km/h.
Są jednak pozytywne wieści: linia 283 od Zebrzydowej do Żagania jest przewidziana do remontu ze względu na obecność jednostek wojskowych w Świętoszowie i Karlikach (podpisana umowa na projekt i budowę - Infra Silesia oraz Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej). Odbudowa do standardu 80 km/h i możliwość ciężkiego ruchu towarowego umożliwi również objazdy dla linii 282 na odc. Węgliniec - Jankowa Żagańska, który już teraz jest w słabym stanie technicznym na szynach S49. O ile Urzędy Marszałkowskie Województw Dolnośląskiego i Lubuskiego się dogadają rozważany jest wstępnie ruch pasażerski, jednak infrastruktura peronowa jest odległym tematem. Mieszkańcy przyległych miejscowość w nawiązanych rozmowach bardzo liczą na regularny dojazd do ośrodków powiatowych w Bolesławcu i Żaganiu, obecnie są uzależnieni od skąpej oferty PKSu. W terenie widać pojedyncze prace geodezyjne i wycinki, ale wg. wstępnego harmonogramu koniec inwestycji jest planowany na 2026 r.
Dodano: 21.06.2023 13:18
|