Byk z pociągiem towarowym nr 244017 rel. Połaniec - Rydułtowy mija widoczne po lewej starotorze po rozebranej kilka lat temu Południowej magistrali piaskowej KP-401 Jęzor Centralny JCA - Klara jadąc odstępem Katowice Muchowiec Wschód - Katowice Muchowiec KMB w stronę podg Panewnik.
Z prawej strony zdjęcia tuż za drzewami istniała rozebrana kilka lat wcześniej hala wagonowni należąca do sekcji Jaworzno Szczakowa podlegającej pod Zakład Śląsko-Dąbrowski PKP Cargo, która potem przeszła wraz z zakładami w Nowym Sączu, Przemyślu oraz Katowicach i utworzyły one razem Południowy Zakład Spółki. Naprawiano w niej i także robiono przeglądy wagonów towarowych. Umiejscowienie słupów na widocznej łącznicy 657 z Katowic Szopienic Północnych, która tutaj kończyła się wymusiło postawienie słupów sieci trakcyjnej pomiędzy torem nr 1 linii 171 a łącznicą, gdyż obok była wówczas rozwieszona sieć trakcyjna na kolei piaskowej, demontaż jej na kolei sieci piaskowej rozpoczął się przed 2004 rokiem ze względu na liczne kradzieże, które były spowodowane likwidacjami kopalń na Śląsku i Zagłębiu Dąbrowskim. Sama stacja rozrządowa na Muchowcu była ofiarą kryzysu przewozowego po transformacji gospodarczej i stopniowo ją likwidowano. Ruch obecnie obydwa się tylko torem nr 1 linii 171 i także łącznicą 657. Tor drugi linii 171 oraz łącznicy 655 Mysłowice MwB - K-ce Muchowiec KMB na odcinku podg Stawiska - Katowice Muchowiec są zamknięte dla ruchu towarowego oraz częściowo zlikwidowane i rozkradzione. Ponadto stan odcinka od Stawisk do Muchowca jest w kiepskim stanie technicznym i obowiązuje zawrotna prędkość 30km/h. Niedawno zostały także otwarte 2 posterunki APO, których celem jest sprawne prowadzenie ruchu. Jeden z nich jest widoczny w tle czyli tarcze ostrzegawcze semaforów wjazdowych Katowice Muchowiec Wschód, niedaleko rozebranego okręgu nastawniczego KMA a drugi w Katowicach Janowie.
Dodano: 05.04.2023 13:55
|