Spracowana Tamara z pociągiem nr 444022 rel. Katowice M. Staszic - Bór Górny mija semafory wjazdowe automatycznego posterunku odstępowego Katowice Muchowiec Wschód jadąc szlakiem Katowice Muchowiec KMB - podg Stawiska w stronę Mysłowic MwB.
Skład za chwilę minie rozebrany rejon KMA zlikwidowanej stacji rozrządowej Katowice Muchowiec. Obecnie w tym rejonie nie ma nic poza kikutami słupów sieci trakcyjnej, zachowały się jeszcze stare bramki od sieci trakcyjnej, gdzie były rozjazdy w stronę grupy towarowej oraz 2 wiadukty nad torem nieczynnej i częściowo zlikwidowanej łącznicy 655 z Mysłowic MwB do Katowic Muchowca KMB. Nastawnię KMA rozebrano kilka lat temu. Oprócz tego zachował się budynek biurowy, który jest zdewastowany i wieża wodna po południowej stronie. Niedawno uruchomiono 2 automatyczne posterunki odstępowe, które dzielą odcinek podg Stawiska - Katowice Muchowiec KMB na odstępy podg Stawiska - Katowice Janów - Katowice Muchowiec Wschód - Katowice Muchowiec KMB i na odwrót. Oba z nich są umiejscowione na łącznicy 657 Katowice Szopienice Północne - K-ce Muchowiec KMB i w torze nr 1 linii 171. Niestety odcinek od Stawisk do Muchowca jest w kiepskim stanie i obowiązuje zawrotna prędkość szlakowa 30km/h.
Dodano: 04.04.2023 20:23
|