Jesienna gala pod nazwą "Autumn Diesel Bash 2022" obfitowała w bardzo wiele historycznych i muzealnych lokomotyw. Jedną z nich była widoczna na zdjęciu lokomotywa serii Class31466 w barwach EWS (English, Welsh & Scottish Railway), która wjeżdża z pociągiem z Kidderminster do Bridgnorth na niewzwykle klimatyczną stację Arley celem krzyżowania z pociągiem prowadzonym w przeciwnej przez lokomotywy serii Class56 oraz Class20. Jest to jedno z niewielu miejsc w UK, gdzie NIE MA zasięgu i internetu. Raj na ziemi ;)
Pozwoliłem sobie skopiować opis zdjęcia kolegi Mateusza J. ze zdjęcia z 2016 roku. Mam nadzieje, że nie będzie miał tego za złe ale brak czasu nad tworzeniem opisu doskwiera.
"Severn Valley Railway jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej malowniczych kolei muzealnych w Wielkiej Brytanii. Prowadzi z Bridgnorth do Kidderminster poprzez pagórkowate tereny wzdłuż rzeki Severn.
Pierwotnie ta trasa była fragmentem drugorzędnej linii łączącej Hartlebury ze Shrewsbury, otwartej w roku 1862. Od 1870 roku jej operatorem były koleje Great Western, które wybudowały dodatkowe połączenie między stacjami w Bewdley i Kidderminster.
Kolej nigdy nie była rentowna. Po nacjonalizacji GWR stopniowo ograniczano na niej ruch, aż do całkowitego zawieszenia przewozów pasażerskich w 1963, po czym rozebrano szlak od Bridgnorth do Shrewsbury. Na pozostałym odcinku do końca lat 60. odbywały się jeszcze niewielkie przewozy towarowe.
Wobec nieuchronnie zbliżającego się końca linii, w 1965 zawiązało się Severn Valley Railway Preservation Society, które podjęło starania o zachowanie jeszcze istniejącego fragmentu linii i przeznaczenie go do celów turystycznych. Po otrzymaniu niezbędnych papierków oraz oczywiście dofinansowania, kolej ruszyła ponownie w 1970 najpierw z Bridgnorth do Hampton Loade, następnie w 1974 osiągając Bewdley i wreszcie w 1984 Kidderminster, uzyskując ponownie połączenie z resztą sieci kolei brytyjskich.
I tak oto malownicza kolej muzealna funkcjonuje do dziÅ›."
Dodano: 18.03.2023 20:36
|