SA102 na końcówce Lubawki |
|
|
KrzysiekKG
|
08.04.2004 | Sędzisław - Kamienna Góra |
SA102-001 jako pociąg osobowy nr 7722/23 relacji Jelenia Góra - Lubawka na szlaku Sędzisław - Kamienna Góra zbliża się do przejazdu kolejowego z DK5. Na fotografii warto zwrócić uwagę na tarczę ostrzegawczą widoczną od tyłu (przy torze szlakowym nr 2), która odnosiła się do semafora posterunku odgałęźnego podg. Krużyn. Został on zamknięty wraz z łącznicą do Marciszowa Górnego w połowie 2001 roku. Gdy wykonywałem to zdjęcie to jeszcze nie wiedziałem, że jest to ostatni pełny miesiąc kursowania tzw. "Starej Lubawki". W drugiej połowie kwietnia 2004 roku pojawiła się informacja, że 3 maja 2004 r. pojadą po raz ostatni pociągi do Lubawki, a na odcinku Marciszów - Lubawka zostanie uruchomiona KKA. Jak widać nawet ekonomiczny tabor nie uratował wówczas tej linii przed siekierą Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu (spółka PKP Przewozy Regionalne), który wówczas likwidował masowo pociągi pasażerskie na terenie Dolnego Śląska. Dziś te czasy na szczęście minęły i do Lubawki też wróciły (w grudniu 2018 roku) codzienne pociągi, ale warto pamiętać, że nie zawsze na dolnośląskiej ziemi było tak dobrze jak teraz.
Dodano: 12.02.2023 14:11
|
|
Komentarze |
|
Drago |
12.02.2023 17:27 |
Dzięki przejmowaniu linii przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, to nie mamy co narzekać na siatkę połączeń. Jest na prawdę duża, a warto dodać, ze ciągle sie powiększa. Niebawem linia do Karpacza, o Złotoryi też coś myślą.
|
|
Cyjanopan |
12.02.2023 22:24 |
Szkoda tylko, że nie udaje się przejmować linii, na których o wznowienie ruchu aż się prosi np. do Stronia czy Lwówka. Swoją drogą, wiecie dlaczego tak ciężko idą negocjacje z PLK?
|
|
Miedziok86 |
14.02.2023 02:45 |
UMWD prowadziło już rozmowy na temat przejęcia linii 283 na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Póki co na razie cisza w temacie ale inny odcinek tej linii ma zostać zmodernizowany na odcinku Zebrzydowa - Żagań na potrzeby wojska, prace mają zostać sfinansowane przez państwo. UMWD jest nawet zainteresowane prowadzeniem ruchu pasażerskiego ale to wszystko zależy od analizy zasadności reaktywacji połączeń. Gdyby jeszcze udało się linię 284 zrewitalizować aż do Lwówka Śląskiego oraz Marciszowa z Jerzmanic to mieszkańcy Zagłębia Miedziowego i kotliny jeleniogórskiej zyskaliby by szybkie połączenie pomiędzy tymi regionami i odpadała by przesiadka we Wrocławiu i w Węglińcu. Pożyjemy, zobaczymy. Najbardziej kibicuję aby Złotoryja odzyskała połączenie z Legnicą. Obecna komunikacja lokalna Złotoryi jak i powiatu złotoryjskiego z Legnicą to jakiś żart pomimo że miasta dzieli niespełna 20 km od siebie.
|
|
Miedziok86 |
15.02.2023 00:45 |
Jakiś czas temu była dyskusja odnośnie motoraków czyli serii 810 / CSD M152.0 w kontekście zakupu celem obsługi połączeń o niższych potokach na naszej sieci kolejowej na grupie pl.misc.kolej. Testy odbywały się w latach 80-ch w okolicach Głuchołaz i niestety przedstawiciele nie byli zadowoleni z wyników. Był też kurs motoraka z Zebrzydowic do Wisły Głębce przez Cieszyn ale nic z tego nie wyszło i 810 dalej nie pojechał. Także gdyby nie ówczesne decyzje ze strony centrali PKP to wiele linii można by było uratować przed wielką kosą zapoczątkowaną przez nieudolne decyzje pana Celińskiego, o których pisał autor książki Wielkie Cięcie pan Karol Tremmer.
|
|
Kospal |
20.02.2023 17:51 |
Pamiętne czasy kiedy cięto w pień połączenia. Fajne ujęcie archiwalne! Myślę że i tak obecnie Dolny Śląsk nie ma co narzekać na ilość wznawianych połączeń +
|
|
|