Udany specjal na LK298
Udany specjal na LK298
KrzysiekKG 07.04.2018 | Sędzisław - Kamienna Góra (podg. Krużyn)
TKt48-18 z pociagiem specjalnym "Krosno II" relacji Sędzisław - Kamienna Góra w okolicach dawnego podg. Krużyn zmierza w kierunku Kamiennej Góry. Po lewej stronie widoczna jest nieczynna (od czerwca 2001 roku) łącznica podg. Krużyn - podg. Marciszów Górny, która umożliwiała jazdę pociągów z Kamiennej Góry do Marciszowa (i dalej do Jeleniej Góry) bez zmiany kierunku jazdy. W tle widoczny jest Krąglak (692 m np.p.m.) wchodzący w skład Gór Wałbrzyskich. Motywy znany i lubiany, jednakże obecnie już nie do powtórzenia. Nie chodzi tutaj o sam parowóz i pociąg specjalny, lecz o fakt że wiadukt z którego wykonano fotografie już nie istnieje. Został on rozebrany niedługo po dacie wykonania tego zdjęcia. Natomiast sam pociag specjalny (a w zasadzie pociągi, bo tego dnia kursowało ich kilka) okazał się niezwykle udany. Jak widać na zdjęciu warunki pogodowe były idelane, a frekwencja w składach: Kamienna Góra - Sędzisław - Kamienna Góra pomimo niemałych cen biletów dopisała aż nadto. Moim skromnym zdaniem była to najlepsza ogólnodostepna impreza kolejowa w regionie kamiennogórskim z okresu z ostatnich 30 lat, która była zorganizowana przez Muzeum Kolejnictwa na Śląsku z Jaworzyny Śląskiej we współpracy z Gminą Miejską Kamienna Góra. Taka opinia jest podyktowana tym, że uruchomiono pociągi nastawione przede wszystkim pod lokalną społeczność w krótkiej relacji z biletami w miarę akceptowalnej cenie. Zaowocowało to dużym zainteresowaniem i promocją trasnportu oraz techniki kolejowej wśród młodych mieszkańców. W okresie wiosenno-letnim 2018 roku była to też jedyna możliwość przejechania się pociągiem pasażerskim linią kolejową nr 298, ponieważ w 2018 roku pociągi sezonowe do Trutnova kursowały z Czech w relacji do Kamiennej Góry, a odcinek Kamienna Góra - Sędzisław był pokonywany z wykorzystaniem KKA. Było to związane z nieprzygotowaniem toru nr 4 stacji Sędzisław do przyjmowania motoraków serii 810. Na szczęście 9 grudnia 2018 roku ruszyły już planowo, codzienne pociągi na tej trasie i kursują z powodzeniam do dziś.

Dodano: 15.01.2023 10:07

Inne w Kategorii Parowozy
Komentarze
Kospal 15.01.2023 11:47
Śliczny kadr doskonały w każdym calu no i fajny skład z epoki. Cieszą takie inicjatywy jak ta. Oby ruch pasażerski się utrzymał tu jak najdłużej +
Drago 15.01.2023 11:49
Piękny kadr, miejscówka też znana ze zdjęcia Maćka Mikołajczyka
KSM 15.01.2023 11:53
Teraz aż się prosi o jakiś parowóz do Kamiennej Góry, Wojcieszowa, czy Jeleniej Góry. Przepiękny górski teren. Ja powiem szczerze czekam z niecierpliwością na jakiś parowozów do Wojcieszowa Górnego. Wiem, że o to na razie może być ciężko, ale no cóż, zawsze warto sobie pomarzyć. Jeżeli chodzi o imprezę z 2018 roku to również uważam, że była bardzo udana. +
Kolejowy Max 15.01.2023 12:15
Świetne ujęcie +
Wiadomo czy są prowadzone jakieś prace przy tekatce?
Kamil Cywicki 15.01.2023 12:28
Będąc kiedyś w terenie długo zastanawiałem się skąd robione było takie ujęcie i nie chciało mi się wierzyć, że ktoś odważył się wchodzić na tą pordzewiałą bramkę po sieci trakcyjnej co tam jeszcze została. A tu wyjaśnienie :)
KrzysiekKG 15.01.2023 14:35
@Drago

Znana i lubiana, ale niestety możemy już o niej mówić jedynie w czasie przeszłym. :(

@KSM

Myślę, że na specjala w tych rejonach nie ma w najbliższym czasie większych szans. Niestety prowincjonalne położenia z dala od większych miast utrudnia organizacje czegokolwiek i zwiększa koszty podsyłów. Zresztą w ubiegłym roku Turkol "próbował" zrobić pociąg specjalny z SU45, ale nic z tego nie wyszło. Z ofertą za przejazd pociągiem z Wrocławia do Wrocławia za 300 zł bez ofert dla lokalsów na sam przejazd do Kralovca czy Wojcieszowa od początku było wiadomo, że to nie wypali.

@ Kamil Cywicki

Na zdjęciu Macieja Mikołajczaka: http://www.kolkry.eu/G7/slides/Fot18.html widać ten wiadukt od strony Sędzisławia.
Kacper Motoraczek 15.01.2023 18:22
@KSM To się chyba nawet spalinówki nie doczekamy :/
Kamil Cywicki 16.01.2023 18:31
@Krzysiek - przyczółki po wiadukcie faktycznie były widoczne. Cóż, szkoda motywu.
Tagi
TKt48TKt48_18specjalnyretroparowózKrosno_IIMPiKPrzewozy_RegionalneDębrznikKrużynD29_298SRJP_247górywiosnadolnośląskieHiRes
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7200
Exposure time: 1/320 sec(s)
Aperture value: F/8
ISO speed: 160
Date created: 07.04.2018 11:40:01
Focal length: 68mm
Mapa

RSS Feed: Udany specjal na LK298 (Komentarzy)