Komentarze |
|
BARtek |
15.10.2012 15:05 |
Åšwietne, 5*.
|
|
crazyceg |
15.10.2012 17:04 |
A gdzie ten parowóz? (TKP ;) )
|
|
Piotr Kurek |
15.10.2012 17:27 |
Ano pojechał sobie, bo tak jak napisałem, na torze stoi skład pociągu kończącego bieg na tej stacji i oczekujący na rozrząd, więc parowóz jest już przecież niepotrzebny :D
A tak na serio, to bazuję na oznaczeniach stosowanych przez wiele lat, w których trzecia litera oznaczała rodzaj lokomotywy, a nie rodzaj trakcji. Więc w pociągu TKP, K - oznaczało zdawczy, a P - prowadzony lokomotywą pociągową, w odróżnieniu od np. TKM, dopiero czwarta litera oznaczała rodzaj trakcji, a następna przewoźnika i tak np był pociąg TKMSc. Jeżeli ostatnio PLKa coś namieszała i wyszło z opisu, że pociąg był prowadzony przez parowóz, to wyjaśniam, że skład przyprowadził na stację ET22 :)
|
|
Piotr Kurek |
15.10.2012 17:36 |
Ano pojechał sobie, bo tak jak napisałem, na torze stoi skład pociągu kończącego bieg na tej stacji i oczekujący na rozrząd, więc parowóz jest już przecież niepotrzebny :D
A tak na serio, to bazuję na oznaczeniach stosowanych przez wiele lat, w których trzecia litera oznaczała rodzaj lokomotywy, a nie rodzaj trakcji. Więc w pociągu TKP, K - oznaczało zdawczy, a P - prowadzony lokomotywą pociągową, w odróżnieniu od np. TKM, dopiero czwarta litera oznaczała rodzaj trakcji, a następna przewoźnika i tak np był pociąg TKMSc. Jeżeli ostatnio PLKa coś namieszała i wyszło z opisu, że pociąg był prowadzony przez parowóz, to wyjaśniam, że skład przyprowadził na stację ET22 :)
|
|
crazyceg |
15.10.2012 17:36 |
PLK od zeszłego roku wprowadziła nowe skróty,ostatnia litera teraz zawsze oznacza trakcję E,S,P :)
|
|
crazyceg |
15.10.2012 17:41 |
PLK od zeszłego roku wprowadziła nowe skróty,ostatnia litera teraz zawsze oznacza trakcję E,S,P :)
|
|
crazyceg |
15.10.2012 17:45 |
Teraz jest takie coÅ› :
1.Numery 4-cyfrowe - dla następujących rodzajów pociągów pasażerskich:
Euro City - ECE, ECJ, ECS, ECM
EuroNight - ENE, ENS
Ekspresowych Intercity - EIE, EIJ, EIS, EIM
Dwie ostatnie cyfry z zakresu :
00 - 39 (EC, EN)
40 - 99 (EI)
2.Numery 5-cyfrowe - dla następujących rodzajów pociągów pasażerskich:
Międzynarodowych pośpiesznych - MME, MMJ, MMS, MMM
Międzywojewódzkich pośpiesznych typu hotelowego - MHE, MHS
Międzywojewódzkich pośpiesznych - MPE, MPJ, MPS, MPM
Międzywojewódzkich osobowych - MOE, MOJ, MOS, MOM
Międzywojewódzkich osobowych autobusów szynowych - MAJ, MAM
Regionalnych międzynarodowych - RMP, RME, RMJ, RMS, RMM
Regionalnych międzynarodowych autobusów szynowych - AMJ, AMM
Regionalnych krajowych pospiesznych - RPP, RPE, RPJ, RPS, RPM
Regionalnych krajowych osobowych - ROP, ROE, ROJ, ROS, ROM
Regionalnych krajowych osobowych autobusów szynowych - APJ, APM
Trzy ostatnie cyfry numeru 5-cyfrowego przypisuje siÄ™ :
000 - 099 dla pociągów międzynarodowych i międzywojewódzkich
pośpiesznych typu
hotelowego (MM, MH)
100 - 199 dla pociągów międzywojewódzkich pośpiesznych (MP)
200 - 999 dla pociągów regionalnych (MO, MA, R, A)
3.Numery 6-cyfrowe - dla pozostałych pociągów
Trzy ostatnie cyfry z zakresu: 000 - 999
Na rodzaj pociągu wskazywać będzie trzecia cyfra w numerze 6-cyfrowym:
0 - pociągi towarowe w ruchu międzynarodowym
TAE, TAS - do priorytetowych przewozów międzynarodowych
TCE, TCS - do międzynarodowych całopociągowych przewozów
intermodalnych
TGE, TGS - do międzynarodowych przewozów masowych i granicznych
TRE, TRS - do międzynarodowych przewozów rozproszonych
1 - pociÄ…gi towarowe w ruchu krajowym - priorytetowe
TBE, TBS - do przewozów priorytetowych
TDE, TDS - do całopociągowych przewozów intermodalnych
TPE, TPS - pośpieszny o podwyższonym standardzie szybkości technicznej
do przewozu
ładunków w pojedynczych wagonach i grupach wagonów
2 - pociÄ…gi towarowe w ruchu krajowym
TNE, TNS - do przewozów niemasowych w pojedynczych wagonach i grupach
wagonów
TLE, TLS - liniowy do przewozu ładunków w pojedynczych wagonach i
grupach wagonów
TKE, TKS - zdawcze do obsługi stacji i bocznic w rejonie ciążenia
stacji manewrowej
3 - pociÄ…gi towarowe masowe w ruchu krajowym - TME, TMS
4 - próżne składy do i od pociągów pasażerskich - PWP, PWE, PWJ, PWS,
PWM
5 - pozostałe próżne pociągi pasażerskie
PCE, PCJ, PCS, PCM - próbne
PXE, PXJ, PXS, PXM - do i z naprawy
6 - pozostałe pociągi towarowe w ruchu krajowym
TTE, TTS - próżne wagony do i z naprawy
TSE, TSS - próbne oraz inne pociągi
7 - pociÄ…gi utrzymaniowo - naprawcze
ZGE, ZGJ, ZGS, ZGM - ratunkowe
ZNE, ZNJ, ZNS, ZNM - inspekcyjny
ZXE, ZXS, ZXM - gospodarczy
8 - lokomotywy luzem do i od pociągów
LPP, LPE, LPS - do i od pociągów pasażerskich
LTE, LTS - do i od pociągów towarowych
9 - pozostałe lokomotywy luzem
LME, LMS - do i od prac manewrowych
LSE, LSS - pozostałe lokomotywy luzem, pojazdy kolejowe oraz pojazdy
pomocnicze
zaliczane do taboru specjalnego
LZE, LZS od i do pociągów utrzymaniowo-naprawczych
Znaczenie dwóch pierwszych cyfr w numerach 4, 5 i 6 cyfrowych:
w ruchu międzyobszarowym pierwsza cyfra oznacza numer obszaru
konstrukcyjnego, w którym pociąg rozpoczyna jazdę, druga natomiast
numer obszaru w którym pociąg kończy jazdę - niezależnie od rodzaju
pociÄ…gu
Oznaczenie numeryczne obszarów konstrukcyjnych:
1 - Warszawa
2 - Lublin
3 - Kraków
4 - Katowice
5 - Gdańsk
6 - Wrocław
7 - Poznań
8 - Szczecin
dla pociągów rozpoczynających i kończących jazdę w granicach jednego
obszaru konstrukcyjnego przypisuje się następujące cyfry na dwóch
pierwszych pozycjach -
niezależnie od rodzaju pociągu:
11, 10, 19, 91 - Warszawa
22, 20, 29, 92 - Lublin
33, 30, 39, 93 - Kraków
44, 40, 49, 94, 90, 99 - Katowice
55, 50, 59, 95 - Gdańsk
66, 60, 69, 96 - Wrocław
77, 70, 79, 97 - Poznań
88, 80, 89, 98 - Szczecin
|
|
Krzakozaur |
03.12.2018 21:13 |
No proszę ile ciekawych informacji można uzyskać w fotach archiwalnych.
|
|
|