Komentarze |
|
Rafno |
16.02.2012 20:44 |
Klimacik... 5*
|
|
Mateusz J. |
16.02.2012 22:40 |
Jeszcze wcześniej ten odcinek był główną linią wylotową z Poznania na Berlin, należącą do Towarzystwa Kolei Marchijsko-Poznańskiej (Märkisch-Posener Eisenbahn Gesellschaft). Przemiany i rozwój w węźle spowodowały zdegradowanie linii do roli bocznicy (ruch poszedł szerszym łukiem po stronie wschodniej lokomotywowni). Na początku lat 70. XX w. tor został przecięty budowaną Trasą Hetmańską (ciężko jest mi określić czy ten odcinek był do tego czasu używany, możliwe że służył jako łącznica dla lokomotyw podsyłanych z lokomotywowni na Górczyn). Ostatnie wagony towarowe odstawiane do magazynów przy ul. Góreckiej pamiętam mniej więcej z 1997-1998 roku (odstawiane oczywiście od strony stacji Poznań Górczyn). Resztki tej linii stanowią pewne kuriozum, jest na niej wiele ciekawostek archeologicznych, które nie wiadomo jakim cudem się uchowały - np. kozioł oporowy tuż przed Hetmańską od strony Górczyna (tor tam nie dochodzi od co najmniej 10 lat, teraz się kończy chyba na terenie magazynów przy rogu Krauthofera i Góreckiej), resztki torów na placu przy ul. Kolejowej czy kształtowa tarcza manewrowa (nie wiem czy jeszcze stoi) przy lokomotywowni na skrajnie zachodnim torze.
A foto - właśnie, wyszukane, z nutką nostalgii, upadku, bezsensowności istnienia... Po prostu ultraklimatyczne.
|
|
obserwator |
17.02.2012 14:27 |
Tak jak wyżej, ma to swój klimat
[5]
|
|
Krzakozaur |
22.02.2012 09:29 |
Piękna impresja, 5%
|
|
Exif |
Make: |
EASTMAN KODAK COMPANY |
Model: |
KODAK EASYSHARE Z915 DIGITAL CAMERA |
Exposure time: |
1/250 sec(s) |
Aperture value: |
F/4.3 |
ISO speed: |
64 |
Date created: |
16.02.2012 16:52:58 |
Focal length: |
25.8mm |
|