Epoka z objazdowym pociągiem IC 63172 Rozewie rel. Gdynia Główna/Wrocław Główny - Przemyśl Główny mija w pogodny poranek granice administracyjne Rudy Śląskiej z Chorzowem i Katowicami oraz zlikwidowaną KWK Śląsk jadąc szlakiem podg Radoszowy - podg Panewnik w stronę Katowic Ligoty.
9 lat temu z tego miejsca były jeszcze widoczne zabudowania kopalni. Po lewej widoczne są tory łącznic nr 896 podg Panewnik - KWK Śląsk oraz nr 897/KP-424 Szadok - Szyb IV KWK Śląsk, za lokomotywą jest rozjazd do głównego rejonu kopalni oraz szybu IV gdzie zlokalizowany był most podsadzkowy. Rozjazd obsługiwała kopalniana nastawnia dysponująca Śląsk Sl. Za czasów świetności były tutaj także semafory wjazdowe od strony dawnej kopalnianej nastawni wykonawczej Sl1 oraz szybu IV i głównego zakładu. Do 2004 roku wisiała także tutaj sieć trakcyjna. Za ostatnim wagonem jest ślad po wiadukcie do mostu podsadzkowego przy szybie IV tejże kopalni. W tle widoczne są także tarcze ostrzegawcze semaforów wjazdowych posterunku odgałęźnego Radoszowy Raw od strony Panewnika.
W chwili obecnej objazdowe pociągi kategorii IC oraz TLK zostały skierowane od czerwcowej korekty rozkłady jazdy na odcinku Gliwice - Mysłowice - Gliwice przez Bytom w związku z modernizacją i przebudową katowickiego węzła kolejowego za wyjątkiem kilku par pociągów osobowych Kolei Śląskich. W ramach ciekawostki dodam że na odcinku Katowice - Gliwice na liniach nr 713, 164, 141 trwają prace związane z budową peronów w ramach kolei metropolitarnej dzięki czemu mieszkańcy południowej części Rudy Śląskiej, Zabrza, Chorzowa oraz Gliwic zyskają połączenia lokalne do Katowic i Gliwic po blisko 25 letniej przerwie.
Dodano: 12.07.2025 10:25
|