Komentarze |
|
Miedziok86 |
02.03.2025 14:51 |
Bardzo fajny kadr + Takie semafory można jeszcze spotkać w Czechach i na Słowacji oraz o ile się nie mylę w Rumunii.
|
|
Kospal |
02.03.2025 16:26 |
Ciekawe miejsce. Fajny kadr +
|
|
Schneidebahn |
02.03.2025 18:20 |
Ciekawe są dzieje semaforów w dawnych Austro-Węgrach - w Austrii mamy mechanizm podobny do "ogólnego", ale ramiona są na modłę niemiecką. Cała reszta ma dwa typy, jeden jest można powiedzieć "ogólny", czyli takie:
https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Two-arm_railway_signal.jpg
oraz tego typu ze zdjęcia, głównie na Węgrzech.
Te "ogólne" są czasami też w Rumunii, zdarza się że pomieszane z niemieckimi.
Temat szeroki, fajne zdjęcie!
|
|
kamilos |
02.03.2025 19:02 |
Tutaj semafor był podawany tylko na wjazd. I właśnie się nawet zastanawialiśmy czy jak będą wyprawiać pociąg ze stacji w stronę semafora to też będzie się ramię podnosić (że semafor by był jeden wjazdowo/wyjazdowy). Okazało się, że ramię pozostało opuszczone, a odjazd podawał dyżurny z lizakiem. Skoro się upubliczniło to wrzucę jeszcze jedno zdjęcie z podaną tarczą w ramach ciekawostki.
|
|
Drago |
02.03.2025 22:31 |
Fajny węgierski klimacik +
|
|
Radek Kazimierowicz |
04.03.2025 09:39 |
Tor do granicy po stronie węgierskiej jest kompletny, po słowackiej stronie jest mocno zdekompletowany, więc nie ma szans na jakikolwiek pociąg na odcinku granicznym, z brakiem jakichkolwiek perspektyw na uruchomienie w przyszłości. Warto dodać, że dyżurny w stacji obsługuje mechaniczne rogatki, zabezpieczając w ten sposób moment manewrów podczas oblotu doczepk. Sporadycznie na pociągach osobowych można to było spotkać lokomotywy serii 478.
|
|
Kospal |
04.03.2025 21:55 |
Fajnie że opisaliście jak wygląda na gruncie. Mocno ubogi system SRK. Szkoda że brak perspektyw na ruch na Słowację
|
|
Exif |
Make: |
Canon |
Model: |
Canon EOS 1200D |
Exposure time: |
1/500 sec(s) |
Aperture value: |
F/6.3 |
ISO speed: |
200 |
Date created: |
15.02.2025 16:17:06 |
Focal length: |
109mm |
|