Semafory kształtowe ostały się jeszcze na wielu niemieckich stacjach, łącznie z ogromnymi rozrządczymi bawarskich czy nadreńskich okręgów przemysłowych.
Choć jest ich zdecydowanie więcej niż w Polsce, a duża część pozostanie jeszcze na swoim miejscu przez lata, niektóre powoli kończą swoją historię.
Statusu ostatniej w Stolicy "kształtowej" stacji broni Berlin Neukölln, położona wzdłuż południowego ringu S-Bahn. Stojąc na historycznym Hertabrücke można jeszcze podziwiać stare składy kolei miejskiej przy jeszcze starszej - choć sterowanej już elektrycznie - sygnalizacji.
Wszystko do czasu - semafory zostaną wymienione na świetlne w nadchodzącym czasie, a tabor S-Bahn jest sukcesywnie wymieniany. Będąc w Berlinie w 2022 na wylocie były już ex-wschodnioniemieckie DR270, wycofane rok później na rzecz nowych DB483/484 produkcji Stadlera-Siemensa...
Na zdjęciu załapał się zestaw zachodnioniemieckich DB480, prowadzący skład na linii S41 (Ringbahn).
Dodano: 24.11.2024 19:02
|