TEM2-037 z ładownymi radwanami z KWK Ziemowit mija posterunek blokowy Hołdunów Ziemowit (HZ) w kierunku stacji Hołdunów.
Cofnijmy siÄ™ jednak do roku 1985...
Posterunek ruchu jakim jest Hołdunów Ziemowit, wtedy był ruchliwą stacją węzłową, która umożliwiała wyjazd w kierunku Podg.Lędziny i dalej na sieć PKP w kierunku Górek, lub też do KWK Ziemowit, oraz odchodziło tu też drugie, ale bezpośrednie połączenie do tej samej kopalni. Mało tego, przez stację wtedy od niedawna można było przejechać elektrowozem. Pozostałością po tym widoczną na zdjęciu jest fundament słupa trakcyjnego. Nastawnie były tutaj dwie, widoczna na zdjęciu była wtedy nastawnią wykonawczą HZ1. Oznacza to, że stacja ta posiadała dwa okręgi nastawcze, co akurat w przypadku obu odmian urządzeń mechanicznych nie jest niczym nadzwyczajnym. Deelektryfikacja linii ze stacji Dąbrowa do podg.Lędziny przypadła na rok 2000, czyli tak jak na sporej części sieci dawnego PMP-PW. Wcześniej wspomniana linia na której się znajdowała ta stacja powstała w 1956 roku i zarządzana była przez KP Maczki-Bór, a obecnie przez firmę Maczki-Bór S.A. W tej chwili korzystają z niej składy jadące do i z KWK Ziemowit oraz KWK Piast z odpadami górniczymi w/w kopalń prowadzone przez Omniloko, oraz pociągi DB Cargo z węglem także z dwóch wspomnianych kopalń do elektrowni Jaworzno III. Sporadycznie zdarzają się też pociągi CTL'u do elektrowni Jaworzno II oraz pociągi PKP Cargo, których relacji akurat nie znam.
Dodano: 19.09.2024 22:18
|