To już jest koniec
To już jest koniec
Kolejowy Max 07.07.2024 | Rogoźnica
Kociołek SP42-001 podczas swojego inauguracyjnego przejazdu z pociągiem specjalnym o tej samej nazwie w relacji Legnica - Wrocław Główny wtacza się na stację Rogoźnica mijając wskazujący sygnał Sr3 wjazdowy semafor kształtowy.

Dziś w raz z początkiem zamknięcia szlaku Rogoźnica - Jawor zakończyła się eksploatacja semaforów kształtowych w Rogoźnicy. Niestety lista stacji z podobnymi urządzeniami w województwie dolnośląskim z roku na rok się kurczy i teraz wygląda następująco : Rokitki, Głogówko, Dzierżoniów Śląski, Piława Górna, Polanica Zdrój, Mieroszów, Kamienna Góra, Studniska, Jerzmanki, Niwnice. Mimo wymiany semaforów zwrotnice wciąż będą przestawiane ręcznie przy użyciu kluczy, a na stacji wymagana będzie obsada nastawniczych...

Dodano: 22.07.2024 20:25

Inne w Kategorii SP42 / SU42
Komentarze
Rafno 22.07.2024 20:44
Bardzo fajne ujęcie. Ten wjazdowy od Jawora nie jest tak "wymęczony" fotograficznie jak wyjazdowe.

BTW. taka "quasi-modernizacja" USRK bez rozjazdów na stacji z takim ruchem jest jakimś kuriozum.
Drago 22.07.2024 21:35
Wyborne, czekałem na ten kadr ! Co do stacji na których są jeszcze kształty, to żeś mnie zaskoczył, nie miło.
Kolejowy Max 22.07.2024 22:26
Dzięki :)

@Rafno Właśnie dlatego go wybrałem, praktycznie nie widziałem z nim zdjęć. Warto też dodać, że część semaforów w ostatnich latach została odnowiona. Gospodarność w wydaniu PLK...

@Drago Obawiam się, że w niedługim czasie może zniknąć też Piława Górna. Przy włączaniu do sieci linii z Kobierzyc mogą pokusić się o modernizację USRK tak jak miało to miejsce w Gryfowie.
Podgałęźny 23.07.2024 17:36
Bardzo dobry kadr, ładna obróbka +
Drago 23.07.2024 23:13
Dziś gadałem z kolega z nastawni w Strzegomiu, szlak ma być zamknięty aż do października.
Bad Worm 24.07.2024 17:26
Rafno, każda modernizacja USRK podnosząca bezpieczeństwo lub/i niezawodność jest uzasadniona. Czasem po prostu nie ma kasy na coś więcej.
Rafno 26.07.2024 11:00
@Bad Worm Oczywiste jest, że każda inwestycja w bezpieczeństwo jest in-plus, ale to trochę jak z drogowcami w mieście, gdzie jednego roku robią dywanik z asfaltu a potem robią kanalizację ;) Kwartalne zamknięcie raczej pozwoliłoby zrobić to kompleksowo, a koszty wyłączenia kluczowej stacji towarowej zapewne byłby mniejsze. P.S. Wiadomo jak na czas zamknięcie będą funkcjonowały załadunki w Granicznej i Colas'ie?
rs 29.08.2024 22:43
30 lipca wieczorem byłem w Rogoźnicy, widoczny semafor wjazdowy był już zdemontowany i porzucony przy wyjazdowych na Jawor, ale semafory na głowicy od Strzegomia były kompletne i jak najbardziej pracowały :-)
A zdjęcie bardzo przyjemne!
Tagi
SP42SP42-001KSKKSK_WrocławkociołekdieselretrospecjalnyPowrót_lokomotywy_SP42-001semafor_kształtowySr3Podsudeckalato2024lipiecdolnośląskieRogoźnicaD29-137
Mapa

RSS Feed: To już jest koniec (Komentarzy)