||Nazarcea|| 60-1572-6 opuszcza stację Nazarcea i wyjeżdża na szlak do stacji Năvodari. Dawny przemysłowy rumun prowadzi skład próżnych cystern do stacji Capu Midia, skąd obsługiwana jest największa rumuńska rafineria Petromidia należąca do koncernu Rompetrol.
Tak jak w Polsce seria ST43 zniknęła, tak samo powoli dzieje się to w Rumunii. Państwowi przewoźnicy CFR Marfa i CFR Calatori większość zachowanych egzemplarzy posiadają w stanie szrot lub odstawiony. W ostatnich czasie ogromną ilość lokomotyw wystawiono na sprzedaż. Wiele z nich trafi niestety na złom. Sporo maszyn ciągle jednak odnajduje drugie życie u prywatnych przewoźników. Zapotrzebowanie na te lokomotywy jest tak duże, że prywatnym firmom opłaca się importować egzemplarze z Polski czy Chin. Poza maszynami z importu czy odkupiony od CFR trzonem floty prywatnych przewoźników są rumuny odkupione z zakładów przemysłowych. Tak jak w Polsce do ciężkich prac w przemyśle wprowadzono do użytku serie takie jak TEM2, S-200, SM31 czy 3E, tak w Rumunii rolę tą pełniły po prostu 060-DA. Większość zakładów numerowała lokomotywy od numerów 001. Stąd w Rumunii było ponad 20 sztuk lokomotyw o oznaczeniu 060-DA-001.
Dodano: 27.05.2024 16:25
|