Ostatnia ostoja rumunów
Ostatnia ostoja rumunów
KWK Kebab 04.05.2023 | Nazarcea
||Nazarcea|| 60-1572-6 opuszcza stację Nazarcea i wyjeżdża na szlak do stacji Năvodari. Dawny przemysłowy rumun prowadzi skład próżnych cystern do stacji Capu Midia, skąd obsługiwana jest największa rumuńska rafineria Petromidia należąca do koncernu Rompetrol.

Tak jak w Polsce seria ST43 zniknęła, tak samo powoli dzieje się to w Rumunii. Państwowi przewoźnicy CFR Marfa i CFR Calatori większość zachowanych egzemplarzy posiadają w stanie szrot lub odstawiony. W ostatnich czasie ogromną ilość lokomotyw wystawiono na sprzedaż. Wiele z nich trafi niestety na złom. Sporo maszyn ciągle jednak odnajduje drugie życie u prywatnych przewoźników. Zapotrzebowanie na te lokomotywy jest tak duże, że prywatnym firmom opłaca się importować egzemplarze z Polski czy Chin. Poza maszynami z importu czy odkupiony od CFR trzonem floty prywatnych przewoźników są rumuny odkupione z zakładów przemysłowych. Tak jak w Polsce do ciężkich prac w przemyśle wprowadzono do użytku serie takie jak TEM2, S-200, SM31 czy 3E, tak w Rumunii rolę tą pełniły po prostu 060-DA. Większość zakładów numerowała lokomotywy od numerów 001. Stąd w Rumunii było ponad 20 sztuk lokomotyw o oznaczeniu 060-DA-001.

Dodano: 27.05.2024 16:25

Inne w Kategorii Rumunia
Komentarze
W2112SSF 27.05.2024 17:50
Bardzo ciekawy motyw!
Kospal 27.05.2024 21:33
Przyjemne! Fajna kompozycja. Wpada w oko +
Tagi
60-1572-660-1572060DA-1572060-DA-1572060-DA60060DARumuniaGFRGrup_Feroviar_RomanwiosnasulzerrumunNazarcea
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS 50D
Exposure time: 1/400 sec(s)
Aperture value: F/9
ISO speed: 250
Date created: 04.05.2023 12:37:05
Focal length: 135mm
Mapa

RSS Feed: Ostatnia ostoja rumunów (Komentarzy)