SM42-2448 luzem oczekuje zgody na wykonanie manewrów w celu ściągnięcia składu wagonów PKP Cargo przeznaczonych do naprawy na zakład firmy PROTOR S.A. Po lewej stronie widoczna jest nastawnia Pk.
Dlaczego tytuł brzmi akurat w ten sposób? A no dlatego że bocznica idąca od stacji PKP Pyskowice powstała stosunkowo niedawno, bo jej budowę ukończono w marcu 2022 roku co spowodowało zamknięcie a w dalszej kolejności likwidację dawnej linii 301 na odcinku Kotlarnia-podg.Drama, a co za tym idzie skutkiem tego było zlikwidowanie podg.Drama i degradacja tamtejszych pozostałości kolei piaskowych do roli bocznicy, a stacja Pyskowice kolei piaskowych została pozbawiona przekaźnikowych USRK i obecnie zwrotnice rozjadów obsługują tam ustawiacze. Bocznica ta pozwala dojechać do zakładów firmy Protor w Dzierżnie, firmy ASCO Rail w Pyskowicach oraz Śląskiego Zaplecza Remontowego w Przezchlebiu. Sama dawna stacja Pyskowice kolei piaskowych służy teraz do odstawki wagonów oczekujących na naprawy.
Dodano: 01.02.2024 21:30
|