Ostatnia jazda
Ostatnia jazda
Drago 15.09.2023 | Wilków Kopalnia
Moi drodzy, Stało Się ! Kres kolei na terenie zakładu PGP Bazalt w Wilkowie po 37 latach właśnie dobiega końca.
Dnia 15 września, wczesnego ranka odebrałem telefon z Kopalni, że lokomotywy S200-290 i 291 zostaną tego dnia wywiezione przez firmę SKPL na wschód, a dokładnie mają trafić na Ukrainę. Więc jest to ostatnia okazja na uwiecznienie ich na terenie Kopalni.

Widoczne maszyny przepracowały całe swoje życie na jednym zakładzie aż 37 lat. Zostały zakupione jako nówki sztuki i dostarczone na teren Kopalni w Wilkowie. W międzyczasie pracował tam również ST43-20 oraz T448p-023. Przez cały ten okres eksploatacji lokomotywy pracowały tylko na terenie zakładu i prowadziły pociągi z/i do stacji Krzeniów II. Po rozmowach z pracownikami, dowiedziałem się, że były również wysyłane do Poznania czy w inne lokalizacje na na grubsze naprawy, obtoczki zestawów itp. Można powiedzieć, że to będzie ich najdłuższa podróż w życiu.

Łezka się w oku zakręciła, miło było posłuchać wspomnień z dawnych lat pracowników, którzy związani byli z nimi od samego początku. Traktowali je jak własne dzieci, dbali o nie całym sercem. Był to dla nich drugi dom. I tak nagle zostało im to wszystko odebrane.
W trakcie rozmowy były chwile ciszy, spojrzeń bez słów, momenty zadumy i pomysłów na dalsze życie. I hasła, "...no cóż, aby do emerytury."
Dbajmy o to co mamy, gdyż nigdy nie wiemy, kiedy zostanie nam to odebrane.


Samo zdjęcie przedstawia S290 i S291 stojące z boku lokomotywowni, wokół których kręcą się pracownicy PGP Bazalt oraz SKPL, aby przygotować lokomotywy do transportu. Wodowanie, smarowanie, próbny start, aby sprawdzić czy wszystko działa jak należy. Gdy nastąpiła godzina "0" pracownicy wspólnie wsiedli na lokomotywy by udać się w ostatnią podróż o własnych siłach do stacji Krzeniów II, gdzie miał przyjechać SKPL. Długie i rozpaczliwe Rp1, aby pożegnać się z Zakładem i resztą pracowników kopalni i można ruszać. Po drodze zatrzymywali się jeszcze operatorzy koparek i ciężarówek zakładowych by ostatni raz spojrzeć na swoje lokomotywy.
Minęli bramę zakładu, potem przejazd kolejowy i tym też samym o godzinie 11:25 opuścili Zakład PGP Bazalt w Wilkowie.

Dodano: 16.09.2023 16:28

Inne w Kategorii S200
Komentarze
Kospal 16.09.2023 22:32
Woow! Byłeś pożegnać PGP Bazalt. Niesamowite jak szybko się zawinęła ta kopalnia. Wielka szkoda tych lokomotyw. Plus że dostały szansę na drugie życie (chociaż za granicą). Przykro patrzeć (szczególnie na tych ludzi z pasją którzy dbali o te maszyny jak o swoje dzieci). Wrzucaj więcej Łukasz :) +
Drago 16.09.2023 22:56
Z czasem będzie więcej, na pewno. Parę smaczków z kopalni zostawiłem na później.
Rafno 16.09.2023 23:33
Piękna historia, która właśnie się kończy. Takie zdjęcia będą dobrym wspomnieniem +
Krzakozaur 17.09.2023 00:57
Kurcze, szczerze, smutne to jest, ale prawdziwe. Fajnie, że udało sir złapać. Podobnie mialem z kopalnią kredy w Chełmie, niby już miał być koniec, ale na szczęście tam jeszcze ruch jest
Marcin Marcin 17.09.2023 19:31
Wielka szkoda lubiłem tam czesto przyjeżdżać rowerkiem
Tagi
S200-291S200-290S291S290trzmielpgppgp_bazaltwilkówkrzeniówbocznicapożegnanieostatni_pociągkruszywobazaltkopalniadolnośląskiejesień2023kraina_wygasłych_wulkanówpogórze_kaczawskieD29-312HiRes
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7200
Exposure time: 1/640 sec(s)
Aperture value: F/6.3
ISO speed: 100
Date created: 15.09.2023 10:38:11
Focal length: 30mm
Mapa

RSS Feed: Ostatnia jazda (Komentarzy)