EP05-23 z pociągiem TurKol "Górnik" Relacji Katowice-Bytom-Katowice [Do Bytomia przez Rudę Kochłowice i Zabrze Biskupice, a z Bytomia przez Gliwice i Chorzów Batory] odjeżdża ze stacji Bytom. Niestety, klasyk polskich torów nie mógł wjechać pod słynną halę peronową czy przejechać pod nastawnią bramową Bt, a to z powodu modernizacji tejże stacji. Pod halą nie ma aktualnie torów, "Bt" jest już nieczynne, a pociąg odjechał z widocznego w tle peronu tymczasowego zbudowanego głównie ze starych podkładów. Halę peronową widać za składem, natomiast bramową nastawnię Bt na lewo od lokomotywy. Według PKP PLK modernizacja słynnej "Węglówki" na odcinku Chorzów Batory-Nakło Śl. ma się zakończyć w ostatnim kwartale tego roku, jednak patrząc na tempo prac wydaje się to niemal niemożliwe. Stacje, przystanki i szlaki są albo nieruszone, albo rozwalone jak ta widoczna na zdjęciu, albo dopiero ich modernizacja się rozpoczyna. Jedyny odcinek na jakim postępy widać i który powinien zostać ukończony względnie szybko to odcinek Chorzów Batory-Chorzów Miasto-Chorzów Stary.
Dodano: 24.03.2023 22:40
|