Komentarze |
|
Miedziok86 |
29.12.2022 23:04 |
W 1993 roku został zamknięty w powodu nie wykrycia na czas podmycia nasypu przez nagły przybór wody w Odrze. Tym torem wyprawiono wówczas EN57 z Wrocławia do Głogowa i na feralnym torze nr 1 doszło do wykolejenia. Po tym incydencie zamknięto tor po wschodniej stronie i ruch od tamtej strony prowadzony jest torem nr 2 na odcinku Księginice - Brzeg Dolny - Księginice. Na potwierdzenie tych słów napiszę tylko że podczas wyprawy na wędkowanie do Ścinawy zginął tragicznie mój wujek, który wówczas był ze swoim bratem nad Odrą. Także rewelacje że został zamknięty po powodzi tysiąclecia w 1997 roku nie brał bym na poważnie. Na koniec dodam że ciało znaleziono dopiero po kilku dniach gdy woda opadła po przeciwnej stronie brzegu na terenie powiatu wołowskiego.
|
|
Kolejowy Max |
31.12.2022 12:22 |
Poprawiłem opis ;)
Nie miałem pojęcia, że doszło tam do wykolejenia, a tym bardziej, że ten tor zamknięto już wtedy. Historia z naruszeniem konstrukcji mostu na Odrze w wyniku powodzi z 1997 roku wydawała się jak najbardziej możliwa - wszystkie źródła wskazują właśnie na tą datę. Szkoda, że nie ma żadnych wzmianek, a tym bardziej zdjęć z tego wypadku. Ciekawe dlaczego nie naprawiono tego nasypu.
|
|
Miedziok86 |
31.12.2022 14:21 |
Pewnie niestabilność nasypu jak i koszty przesądziły o tym. Co jakiś czas trwają prace i ruch kierowany jest objazdami. Niby prace mają być prowadzone podczas modernizacji nadodrzanki w ramach odcinka Wrocław Grabiszyn - Rzepin i wówczas ruch po torze nr 1 pomiędzy Księginicami a Brzegiem Dolnym. Sama konstrukcja pewnie zostanie zastąpiona nową. Stara kratownica jest dość mocno skorodowana. Druga taka sama jest przed Ścinawą i jest czynna do tej pory.
|
|
KM22 |
02.01.2023 02:13 |
Ładna jesień
|
|
|