Retro Siódemka z międzynarodowym pociągiem TLK 54073 / R 421 Rozewie rel. Gdynia Główna - Žilina mija w ponury poranek okolice czynnej wówczas KWK Wujek ruch Wujek jadąc szlakiem podg Brynów - Katowice Ligota w stronę Tychów.
Były to jedyny od wielu lat międzynarodowy, nocny pociąg pospieszny, który przekraczał granicę polsko-słowacką Zwardoń-Skalité. W całości składał z wagonów standardu Y, przed wybuchem światowej epidemii Covid-19 prowadził także słowacką kuszetkę, w Katowicach dołączano grupę wagonów do Świnoujścia, która w Poznaniu była łączona i dzielona z TLK Uznam do Świnoujścia i Warszawy. Dodatkowo stan wizualny wagonów zarówno zewnątrz i wewnątrz pozostał wiele do życzenia. Pomimo wielu skarg przysyłanych do centrali PKP Intercity oraz uwag, które kierował przewoźnik do słowackiego odpowiednika komfort jazdy tym pociągiem się nie zmienił. Warto wspomnieć że słowacy oferowali klimatyzowane i zmodernizowane wagony, które na co dzień jeżdżą w pociągach kategorii IC i R u naszego południowego sąsiada lecz zarząd PKP Intercity był nieugięty. Słowackie wagony pojawiały się także w pociągu TLK Bachus z Gdyni do Zielonej Góry oraz w TLK Lednica z Gdyni i Poznania. W nowym rozkładzie 2020/21 TLK Rozewie zostało skrócone do Zwardonia. W planach było także uruchomienie pociągu TLK Kormoran z Žiliny do Olsztyna na wagonach udostępnionych przez ZSSK wraz z grupą wagonów z Polanicy Zdrój na polskich Y. Jednak ostatecznie do tego nie doszło. Od rozkładu 2021/22 Rozewie zostało przetrasowane do Krakowa przez co mieszkańcy Podbeskidzia stracili całoroczne, nocne połączenie z Trójmiastem.
Niebawem Siódemka wyjeździ ostatnie kilometry i prawdopodobnie zostanie odstawiona, gdzie oczekiwać będzie na naprawę, której zapewne się nie doczeka.
Dodano: 26.12.2022 13:16
|