Do zobaczenia?
Do zobaczenia?
SP42-056 29.06.2020 | Gardeja
Pogoda tego dnia nie zachęcała do wyjazdu. Lało ciągle, nawet w momencie wykonywania tego zdjęcia. Pojawiła się jednak informacja, że do Gardei jadą dwa składy węglarek z tłuczniem i oba będą ciągnięte przez ST45. Było to jedną z ostatnich możliwości zobaczenia obu tych lokomotyw w ruchu, razem oczekujących na rozładunek wagonów. Okazało się szybko, że to byłą moja ostatnia możliwość uwiecznienia dwóch ostatnich przedstawicielek tej serii, jakie jeszcze pozostały czynne. Niedługo po tym pozostałą już tylko jedna, by później i tak dołączyć do pozostałych odstawionych ST45.
Obecnie wszystkie ST45 stoją odstawione, a ich los wydaje się niepewny. PKP Cargo nie przewiduje powrotu tej serii. Jedynym, co mogłoby sprawić, że nie znikną zupełnie byłaby sprzedaż prywatnym przewoźnikom. Podobno jest to rozważane...

ST45-17 i ST45-14 w trakcie rozładunku węglarek z tłuczniem, przeznaczonym na modernizację linii 207, z resztą przedłużającej się tak niewyobrażalnie, że pewnie trafi do księgi rekordów Guinnessa.

Dodano: 30.06.2021 12:26

Inne w Kategorii SU45 / SP45 / ST45
Komentarze
pawel guraj 30.06.2021 12:28
Czy to jest ta modernizacja, w której sprawa PLK kontra wykonawca wylądowała w sądzie?
SP42-056 30.06.2021 18:36
Ta i nie tylko. Jest jeszcze sprawa wykonawcy kontra International Paper. Chodzi o ten osunięty grunt, który spłynął wraz z nowymi torami pomiędzy Kwidzynem a Sadlinkami. Był tam jakiś rurociąg od IP, który wykonawca przywalił stertą materiałów usuwanych z wymienianego podłoża. Rurociąg się rozszczelnił pod dodatkowym nieplanowanym przez konstruktorów ciężarem, grunt nasiąkał ogromną masą wody, po czym osunął się lawiną błota. Masa błota zablokowała nawet przejazd pod wiaduktem linii 218 w Rozpędzinach. A nowe tory linii 207 zawisły nad osuwiskiem. Stan ten trwa do dnia dzisiejszego.
Kospal 30.06.2021 18:40
Fajne spotkanie! no i zarazem pożegnanie + Ciekawy epizod tej serii. Miejmy nadzieję prywata da im drugie życie.. W Cargo dosyć diesli. Przewozy dość spadły na korzyść prywaty
pawel guraj 30.06.2021 20:13
A to właśnie o to osuwisko mi chodziło...
Szymon Suliński 30.06.2021 22:12
Fajny kadr. Skoro PKP Cargo nie widzi u siebie przyszłości dla serii ST45 to sprzedaż prywaciarzom byłaby świetnym rozwiązaniem, na pewno znajdą się chętni +
Drago 01.07.2021 12:52
Ciekawe czy ST45 i ST46 będą czekać latami, aż ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy i przypomni mu się, że kupę chajsu wydano na modernizację, która pojeździła 10 lat po naprawie głównej i znów poszła w krzaki jak ET22-2xxx.
Fajny kadr i super, że udało się ustrzelić dwa loki. Można powiedzieć, że to póki co już historia.
Kospal 01.07.2021 17:03
Dokładnie sytuacja podobna jak z ET22-2xxx. Postoją aż dobrze zawilgocieją i elektronikę szlak trafi :D Obecnie trwają naprawy P4 ET22-2028 i wzwyż. Jakaś mała modernizacja i wrócą do ruchu a wcześniejsze egzemplarze w dużo bardziej zaawansowanej modernizacji raczej postoją dalej..
Tagi
ST45ST45-17ST45-14D29-207GardejalatopomorskietowarowyfiatPKP_Cargo
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D5300
Exposure time: 1/400 sec(s)
Aperture value: F/8
ISO speed: 200
Date created: 29.06.2020 15:03:51
Focal length: 52mm
Mapa

RSS Feed: Do zobaczenia? (Komentarzy)