Wiosna 2021. Pod tą nazwą miały odbyć się przejazdy pociągów specjalnych Turkol. Czekałem na to, kupiłem bilety na przejazd z wyprzedzeniem, by nikt przy ograniczonej ilości miejsc przypadkiem nie wykupił miejscówki. No i dowiedziałem się tuż przed wyjazdem, że Turkol zawiesił kursowanie pociągów z przyczyn od siebie niezależnych...
W planie po specjalnych odwiedzić zamierzałem bocznicę w Bratkowie. Umówiłem się na te przejazdy z Krzakozaurem, znającym te miejsca. Jego zdjęcia i kursujący tam tabor sprawiły, że te bocznice działały na mnie jak magnes. Postanowiłem nie rezygnować z podjęcia tej wyprawy i było to dobrą decyzją. Spotkałem człowieka, patrzącego na sprawy pod zbliżonym kątem.
W Bratkowie tego dnia jakoś nie było zapotrzebowania na wagony, lokomotywa nie pojawiła się. Na szczęście kopalnia Biała Góra ładowała tego dnia wagony. Zielone kopalniane SM42 wyciągały składy wagonów Fas, na które w Jeleniu oczekiwały lokomotywy M62 i 15D/A przewoźnika ZIK. Okolica to nie tylko kopalnia piasku, ale i miejsc na fotografowanie kolei. Na zdjęciu, zainspirowanym twórczością Bartosza, SM42-2614 wyciąga ostatnią tego dnia partię wagonów Fas załadowanych piaskiem kwarcowym. W lesie wśród drzew po lewej ukrywa się jeszcze jedna bocznica. Po stanie torów widać, że od lat nie jechał nią żaden pociąg. Prowadzi ona do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych - Składnicy w Wąwale. Wbrew wyglądowi torów, składnica jest jak najbardziej czynna, jedynie nie korzysta z usług kolei.
Dodano: 20.03.2021 20:17
|