Kontynuując opowieść o tych, dzięki którym mamy w domu światło:
TEM2-270 (zakładowa "6") robi miejsce dla TEM2-151 (zakładowa "5"). Na elektrowni dla spółki Energa pracują SM42-2124, TEM2-150 oraz TEM2-151. Piątka kończy na dziś pracę i zjeżdża do zakładowej szopy, a dla 270 pracowity dzień się dopiero zaczyna. Wkrótce wyciągnie z zakładu widoczny w tle skład gruszek do punktu zdawczo-odbiorczego Goworki. Obecnie towar dla ostrołęckiej elektrowni dostarczają: ČD Cargo Poland, PKP Cargo, PKP Cargo Service i Tabor Rail. Ten ostatni przewoźnik dostarcza również gruszki, które zapełniane są popiołem czy mączką wapienną. Jednak bocznicą do elektrowni nie jeżdżą tylko składy, których odbiorcą jest Energa. Tuż obok południowej ściany zakładu znajduje się mała grupa torów, z której korzysta m. in. zakład Stora Enso specjalizujący się w produkcji papieru, pulpy i innych produktów pochodzenia drzewnego. Zakład posiada lokomotywy 401Da-080 i dwie SM30 (jedna wizualnie w bardzo dobrym stanie!), które zapewniają obsługę bocznic i prawdopodobnie zapewniały ją tego samego dnia. Na szynach wyraźnie było widać ślad po zwartym składzie, a na betonie przed szopą śnieg był odgarnięty (pokrywa śnieżna pojawiła się w nocy). Kiedyś do Story jeździła zrębka drzewna w węglarkach czy wagony kryte z makulaturą. Obecnie jeżdżą beczki do zakładów Kemira Cell, zlokalizowanych zaraz obok Story Enso, zajmujących się produkcją środków chemicznych. Transportem wagonów z Goworek na grupę torów Story zajmują się maszyny Energi. Obecnie ruch do elektrowni jest duży, utrudnia go jednak przebudowa Goworek, przez którą na punkcie dostępne są tylko trzy tory.
Dodano: 01.02.2021 13:38
|