Komentarze |
|
Drago |
08.07.2020 13:10 |
Info dla ciekawskich. Niedawno weszły w życie poprawki do przepisów kolejowych w tym do Ie-1.
Poprzednio na szlaku dwutorowym z dwukierunkową blokadą, przystosowaną do obsługi pociągów, po torze niewłaściwym, nie było potrzeby stosowania sygnału Pc2 (czyli widocznego na zdjęciu), a czoło pociągu było normalnie oświetlone.
Od czasu wypadku pod Szczekocinami, gdy pośpiech wjechał na tor niewłaściwy (lewy), tym samym był oświetlony sygnałem Pc1 (trzy białe światła), dążono do tego, by w instrukcji Ie-1 zrobić zapis, że sygnał Pc2 (górne i prawe białe, lewe czerwone) stosować w każdym przypadku, nawet jeżeli dany szlak może obsługiwać ruch pociągów w obu kierunkach.
Prawdopodobnie czas reakcji maszynisty jadącego po torze właściwym mógł by być szybszy, gdyby z daleka zobaczył sygnał Pc2, czyli, że jakiś pociąg jedzie po jego torze.
Z własnego doświadczenia powiem, zdarzają się sytuację, że serce ląduje przy gardle, kiedy zastanawiamy się czy pociąg jadący z naprzeciwka jedzie na pewno po swoim torze,czy jednak nie.
|
|
Mikołaj Paśko |
08.07.2020 20:19 |
Rzeczywiście, zwróciłem nawet uwagę że wszyscy jeździli tego dnia na pc2 po niewłaściwym. A jeszcze niedawno tu tego nie było. To fajnie wyszło, że akurat coś stąd wstawiłem :)
|
|
KM22 |
08.07.2020 21:12 |
+ za obróbkę oczywiście się należy, natomiast boli mnie tak daleko schowany skład ;)
|
|
Sebula |
09.07.2020 20:20 |
Mikołaj a masz może wypuszczony skład za słup? Ładnie byś wtedy wyeksponował lokomotywę, choć i tak bardzo ładne zdjęcie :)
|
|
Mikołaj Paśko |
09.07.2020 20:25 |
Nie mam, zrobiłem tylko w ten sposób. Dzięki :)
|
|
Exif |
Make: |
Canon |
Model: |
Canon EOS 80D |
Exposure time: |
1/320 sec(s) |
Aperture value: |
F/5.6 |
ISO speed: |
100 |
Date created: |
03.07.2020 15:39:27 |
Focal length: |
47mm |
|