Na średzkim szlaku.. |
|
|
Geralt
|
28.07.2019r | Polwica |
Z tym zdjęciem, jak zresztą z każdym związana jest pewna historia.
Rok 2019 był kolejnym przełomowym rokiem w moim życiu. Napisałem cudem licencjat na temat mediów w Rosji, w jakieś półtora tygodnia, nawet nieźle go obroniłem. Skończyłem studia. Pojawiły się, co naturalne,pytania. Co dalej? Czego pragnę? Zacząłem poszukiwać własnej drogi, realizować kolejne szalone pomysły w mej głowie. Jednym z nich miała być wyprawa rowerowa do Portugalii. Przy okazji miała ona na celu pomóc chłopcu zmagającemu sie z autyzmem. Po drodze odwiedziłem Średzką Kolej Powiatową, która kiedyś docierała do samego Poznania. Pochodzę spod Łodzi, do południowego krańca Kolei Krośniewickiej mam ok.15km. Spodziewałem się podobnego klimatu końca, kiwajki trzymającej się bardziej siłą sentymentu. Jednak, gdy ujrzałem pociągi prowadzone parowozem złożone z siedmiu, ośmiu wagonów wypełnione co do miejsca jeżdżące po infrastrukturze na której widać, że w wielu miejscach prowadzi się inwestycje... Nie powiem, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Zobaczyłem, że w Polsce jeśli się chce to można z kolei biegnącej przez pola również uczynić ciekawą atrakcję turystyczną dla społeczności w czym na pewno pomaga bliskość stolicy Wielkopolski oraz mnogość atrakcji w samej Środzie i Zaniemyślu. Od lokalnych miłośników i osób działających na kolejce dowiedziałem się o tym, że trwają prace nad wskrzeszeniem Px48-1920, że zostały zamówione zestawy kołowe aż z RPA (dotarły kilka tygodni temu). Tymczasem w okolicach Łodzi wszystko się zwija. Przyszłość Krośniewic jest niepewna, na kolejce w Rogowie większość szlaku jest zamknięta dla ruchu ze względu na stan techniczny, oczywiście funduszy brak...
Koniec końców, z powodu kontuzji do Portugalii nie dojechałem. Jednak i tak uważam że wyprawa, w czasie której zwiedziłem Wielkopolskę, po raz pierwszy odkryłem wspaniałe miejsce z jeszcze lepszymi ludźmi jakim jest Przystanek Woodstock, zwany obecnie PolandRock Festival była wspaniałym doświadczeniem. Również późniejsza droga przez wschodnią Brandenburgię była ważną lekcją. Nauką właściwej oceny własnych możliwości, podejścia do życia, ludzi, weryfikacją pewnych planów i założeń. Przyznam się, że koniec końców z moich planów...niewiele wyszło jak pokazało życie :D
Px48-1756 z pociągiem Zaniemyśl - Środa Miasto uchwycony chwilę po opuszczeniu przystanku Polwica. Lokalizacja dodana mocno orientacyjnie.
Dodano: 25.03.2020 13:18
|
|
Komentarze |
|
Drago |
25.03.2020 18:01 |
Opis bardzo ciekawy, dużo informacji na temat planów, do tego ten licencjat na o mediach w Rosji, dla mnie bomba.
Co do samego zdjęcia, no nie powiem, że jest to mistrzostwo świata, można by się przyczepić kilku detali, ale myślę, że pewne rzeczy są jeszcze do poprawienia i można to obgadać. Niemniej jednak ocena leci za całokształt, bo całość tworzy tak jakby kartkę z pamiętnika. I za to mogę postawić +
|
|
Geralt |
25.03.2020 18:39 |
Co Twoim zdaniem jest nie tak na tym zdjęciu?
|
|
pawel.guraj |
25.03.2020 18:55 |
Hm.. do kompozycji zdecydowanie trudno się przyczepić. Moim zdaniem jedyny problem to poziom czerni - parowóz oraz drzewo po lewej to prawie, że czarne plamy bez szczegółów.
|
|
Drago |
25.03.2020 20:45 |
Jak dla mnie troszkę ciasno. Ale jak mówi Paweł większym problemem są czernie. Może jakby to dograł to całokształt byłby przyjemniejszy.
|
|
Mateusz J. |
25.03.2020 23:08 |
Z punktu widzenia zarządzania taką koleją, ciężko jest porównywać sytuację Krośniewic ze Środą. Przede wszystkim Krośniewice nie mają żadnego generatora ruchu - to tylko boczna, rolnicza linia kolejowa prowadząca dla turysty znikąd donikąd. Środa zyskuje na bliskości Poznania, jak i letniskowości Zaniemyśla, który powolutku znów zaczął rozwijać swoje znaczenie turystyczne (spora w tym zasługa samej ŚKP nomen omen). Niemniej, zmienia się też świadomość ludzi i z roku na rok mamy coraz więcej pasażerów przyjeżdżających do nas dla samej kolejki, choć dalej większość pasażerów stanowią turyści, dla których przejazd naszą baną jest istotnym, acz tylko elementem szerszego planu dnia.
Łyżką dziegciu niech będzie przy tym fakt, że choć dla turysty widać rozwój, dla członków stowarzyszenia, niestety, utrzymanie ŚKP to codzienna walka z naturą, sytuacjami losowymi i problemami prawnymi. Musimy spełniać wymogi niewiele mniejsze, niż te stawiane dużej kolei, jednocześnie nie mając tych samych przywilejów dotyczących np. finansowania inwestycji.
|
|
Geralt |
25.03.2020 23:44 |
@Drago - Z lewej musiałem ciąć, dzięki Niemcom, którzy cały dzień psuli wszystkie kadry. Jednak nie uważam tego kadru za ciasny. Na monitorze kompa wyglądało u mnie jaśniej, ma telefonie istotnie jest ciemniej.
|
|
Krzakozaur |
26.03.2020 02:31 |
Foto wygląda jak z analoga. Dobra opowieść.
|
|
Exif |
Make: |
NIKON CORPORATION |
Model: |
NIKON D3100 |
Exposure time: |
1/800 sec(s) |
Aperture value: |
F/9 |
ISO speed: |
200 |
Date created: |
28.07.2019 16:10:26 |
Focal length: |
34mm |
|