Komentarze |
|
Bar_tek |
09.07.2019 22:54 |
To jest jeszcze zakres Ostbahn? :)
|
|
szagy |
10.07.2019 01:01 |
Zacnie! :) +
|
|
Krzakozaur |
01.05.2020 22:50 |
Od tego wydarzenia mija 10 miesięcy, ale cały czas mam w głowie ten wspaniały pociąg i ten warkot silnika fiacika :D, bardzo sie cieszę, że udało mi się złapać ten skład, który okazał sie hitem minionego lata :D
|
|
SP42-056 |
02.05.2020 00:10 |
Fiat zawsze mile widziany.
Tyle że nie może to być ostbahn, te ziemie należały do rozbioru Rosyjskiego, a mianem ostbahn zwykle określa się sieć podległą Królewskiej Dyrekcji Pruskiej Kolei Wschodniej. Z historią zarządu kolei w Generalnym Gubernatorstwie jakoś nie zwykło łączyć się tej nazwy obecnie. A był tam taki twór pod nazwą Generalna Dyrekcja Kolei Wschodniej... Historia Polski płata więc pewnego figla używającym określenia ostbahn zwyczajowo na linie zaboru pruskiego, zwykle te skierowane w stronę Królewca.
|
|
Melina |
02.05.2020 14:54 |
Bartek nawiązał tu tylko do Ostbahnu. Wielu ta linia kojarzy się z fiatami, podobnie jak np. Dolny Śląsk z rumunami. Węglówka natomiast zawsze będzie mi się kojarzyć z bombowcami i czapajewami.
Węglówka nie powstała pod zaborami, linia łącząca okręgi przemysłowe z Gdynią z pominięciem Wolnego Miasta Gdańsk została wszak zbudowana za II RP i nigdy nie była pod zaborem rosyjskim. Co do okupacji niemieckiej 1939-45, to linia biegnie przez ziemie Górnego Śląska, Kraju Warty i Prus Zachodnich.
Przyznam, że nie spotkałem się z nazywaniem Ostbahnem innej linii niż Berlin-Königsberg. Które jeszcze linie bywały tak nazywane?
|
|
Exif |
Make: |
NIKON |
Model: |
COOLPIX P7100 |
Date created: |
07.07.2019 19:22:28 |
Exposure time: |
1/400 sec(s) |
Aperture value: |
F/5 |
ISO speed: |
200 |
Focal length: |
32.6mm |
|