Ostbahn to linia, na której w ostatnich latach zaszły jedne z najszybszych zmian w obsłudze trakcyjnej. W 2008 roku linia na odcinku Kostrzyn-Krzyż była w całości postawiona na fiatach, szynobusy obsługiwały tylko 1-2 pary osobowych poza godzinami szczytu.
Mroźny poranek w Kostrzynie - SU45-097 z osobowym 80426 do Krzyża oczekując na odjazd ogrzewa wagony. W tle SU45-245 oczekująca na podstawienie składu "Kopernika" do Warszawy.
Minęły 4 lata - do Kostrzyna na tę chwilę nie dojedzie się już żadnym pośpiesznym od strony Krzyża, wszystkie osobowe, łącznie z najbardziej obłożonymi "szkolnymi" które składały się z 3-4 wagonów, od 2010 roku jeżdżą wyłącznie na szynobusach. Pierwszy fiat już fizycznie nie istnieje, drugi stoi odstawiony w Poznaniu. Niby wszystko niedawno - ale ta kolej już definitywnie z tamtych szlaków odeszła... No, na parę dni w roku zmartwychwstaje w czasie Woodstocku :)
Dodano: 09.03.2012 22:32
|