||Szlak Worochta - Woronienka (ukr. Ворохта - Вороненка)|| 2TE10M-2655 ciągnie pociąg nr 26 z Odessy do Rachowa. Przejeżdża przez nowy most nad rzeką Prut. Stary ze względu na stan techniczny został zamknięty.
Widoczną przeprawę oddano do użytku w 1896 roku w związku z budową linii kolejowej ze Stanisławowa do Sygietu Marmorowskiego. Prace nad mostem i linią kolejową zlecono Stanisławowi Rawiczowi-Kosińskiemu. W samej Worochcie znajdują się jeszcze 3 podobne kamienne mosty. Piąty most - najsłynniejszy projekt inżyniera Rawicza-Kosińskiego (ówcześnie najdłuższe przęsło łukowe w Europie o długości 65. Most był wzorem dla wielu projektantów mostów na alpejskich trasach) znajdował się w miejscowości Jaremcza. Na skutek dwukrotnego zniszczenia w obu wojnach światowych mostu nie odbudowano. Zbudowano za to istniejącą do dziś stalowo-betonową przeprawę.
Sam pociąg nr 26 ma jeszcze przed sobą jeszcze parę kilometrów wspinaczki nim osiągnie najwyższy punkt linii kolejowej - tunel pod górą w Woronience na wysokości około 840m.n.p.m. W drodze z Iwano-Frankiwska (dawny Stanisławów) musi pokonać różnicę wysokości rzędu 500m.Dodano: 30.03.2018 23:07