Komentarze |
|
Jacek Jurkun |
20.11.2016 08:54 |
Åšwietny klimat i kolorystyka!
|
|
Kolins |
20.11.2016 12:36 |
W przypadku nocnych zdjęć ciężko mówić o kolorystyce ;) Oświetlenie żółte, dlatego tak jest. A klimat przyjemny, to fakt.
|
|
Piotr RADOMSKI |
20.11.2016 17:48 |
Nie wiem Arku na jakim balansie bieli robiłeś, ale przypuszczam "A". Pokusiłbym się na ręcznym zejściu przy sodzie nawet na 2500K.
|
|
pawel.guraj |
20.11.2016 18:25 |
Oryginał w RAW, więc WB nieważny - ustawiony przy obróbce (z resztą w trybie manual).
I tak by nic nie dał, nie widziałem jeszcze aparatu, który potrafił by dobrze dobrać WB do widma sodu :)
Takie fotki to albo tak - "naturalnie" jak tutaj, co niestety skutkuje orgią żółci, lub jak pisze Piotr, na okolice 2500K - wtedy robi się ciekawe biało z nutą niebieskości, choć wiele osób takie zdjęcia uznaje za nienaturalne (ja takie lubię bardzo) +
|
|
Arsen |
20.11.2016 21:06 |
Fakt, zejście do 2500K "wybiela" światło i jest ciekawie, ale w tym przypadku wersja "cieplejsza" bardziej do mnie przemawia i powoduje bardziej widoczne zamglenie. Ale to tylko takie moje odczucie ;) I dzięki za pewne wskazówki, w przyszłości na pewno mi się przydadzą :)
|
|
Piotr RADOMSKI |
21.11.2016 09:09 |
@pawel guraj
gwarantuję, że przy sodzie nie da się uzyskać poświaty niebieskiej nawet przy 2500K, tylko delikatną żółć a pewnie lok i jego światła nie wchodziły by w ten kolor. Jest tu co prawda drugi aspekt - mgła, która może trochę gubić zachowanie się światła. No ale w końcu jak skład stoi spokojnie na stacji to można popróbować z ustawieniami i coś wymodzić ;-)
|
|
Arsen |
21.11.2016 12:29 |
Nie miałem dużo czasu akurat, stał ledwo 3 minuty i skład uciekał dalej, nie mam wielu prób niestety więc i nie było możliwosci kombinowania.
|
|
pawel.guraj |
21.11.2016 12:46 |
Dzięki temu, że fotka jest w RAW, to z WB na miejscu w ogóle nie trzeba kombinować, wszak jego ustawienie nie ma najmniejszego znaczenia.
Problem sodu znam doskonale z lotniska.
Co co samego niebieskości przy 2500K - z doświadczenia zależy do od obrabiarki RAW oraz samego profilu aparatu. W LR czy też ACR wiele profili jest tzw. dual-illuminant (sam używam takich - co prawda przygotowanych własnoręcznie) w których krzywe kolorów znacząco różnią się dla niskich temperatur barwowych - wtedy przy takiej temperaturze można już spokojnie uderzyć nie biało-niebieski odcień.
|
|
Exif |
Make: |
NIKON CORPORATION |
Model: |
NIKON D3200 |
Exposure time: |
13 sec(s) |
Aperture value: |
F/7.1 |
ISO speed: |
100 |
Date created: |
19.11.2016 18:35:59 |
Focal length: |
48mm |
|