Komentarze |
|
pawel.guraj |
01.09.2016 07:43 |
Leci w lewo, ale docenię :) +
|
|
Bar_tek |
01.09.2016 08:25 |
Nie wiem czy leci, ale zdjęcie jest topowe, duży + :)
|
|
Cody |
01.09.2016 08:33 |
Też mi się wydaje, że ciut leci w lewo, ale poza tym znakomite. Brawo Bartek! ;) +
|
|
pawel.guraj |
01.09.2016 08:34 |
Dlatego plus bez zająknięcia :)
|
|
Barnim |
01.09.2016 10:08 |
Dodatni fototropizm drzew podkreśla właściwe wyprofilowanie łuku. Nie leci w lewo, leci + ;)
|
|
Jacek Trzepizur |
01.09.2016 21:42 |
Leci w lewo na drzewo :D
|
|
Sigman |
02.09.2016 19:01 |
Bardzo dobre, lubię takie ujęcia!
|
|
Melina |
05.09.2016 09:53 |
Bardzo fajne, klimatyczne. +
|
|
Mateusz J. |
05.09.2016 17:38 |
Zważywszy, że w torach bocznych i na bocznicach raczej nie stosuje się przechyłki toru, to jednak zdjęcie leci ;)
|
|
Robert Przytuła |
05.09.2016 22:20 |
leci strasznie
|
|
Jacek Trzepizur |
05.09.2016 23:12 |
Jeżeli aż tak leci to dlaczego ma tyle punktów?.
@Oggy to na bocznicy inaczej się tory ustawia, że nie ma przechyłki?. Tego nie wiedziałem.
|
|
Drago |
05.09.2016 23:47 |
Stosowanie przechyłki w torowisku ma swoje odzwierciedlenie w realnej prędkości szlaku. Jeżeli na bocznicy prędkośc obowiązuje miedzy 5-30km/ raczej wątpliwe będzie stosowanie przechyłu torowiska, co oczywiście nie jest regułą. Same ukształtowanie terenu itp również ma duże znaczenie.
Po za tym nie wiem po co ta gównoburza skoro wszyscy piszą, że doceniają fotke, a co do krzywizny to co najwyżej zwracają uwagę.
|
|
Mateusz J. |
06.09.2016 00:38 |
Za starą wersją instrukcji Id-1, rozdział IV:
§ 22
Przechyłka toru w łuku
1. Na odcinkach toru położonych w łukach, górna powierzchnia główki szyny toku zewnętrznego powinna być wzniesiona względem górnej powierzchni główki szyny toku wewnętrznego o wielkość zwaną przechyłką toru. Przechyłki nie stosuje się:
1) w łukach położonych w torach stacyjnych bocznych,
2) w łukach torów zwrotnych rozjazdów leżących w torach prostych,
3) w łukach położonych w torach, na których prowadzony jest ruch z prędkością równą lub mniejszą od 30 km/h.
Ponieważ na bocznicach odbywają się zwykle wyłącznie jazdy manewrowe, a więc o dopuszczalnej prędkości 25 km/h, to i przechyłek raczej nie ma. Zazwyczaj uchowały się tam, gdzie bocznica wcześniej była fragmentem linii kolejowej.
Nomen omen, właśnie sięgając do źródeł pisanych zobaczyłem, że w zeszłym roku rozdział IV został uchylony. Dziwne, bo dość jasno i przejrzyście opisywał zagadnienia stosowanych parametrów geometrycznych w zależności od zakładanych parametrów linii, i to jeszcze na zawartych w nim danych sam uczyłem się budowy dróg szynowych. W jego miejsce wprowadzono moduł A3 stanowiący załącznik do Id-1, w którym zależności matematyczne zastąpiono tekstem i tabelkami. Dziwny ten XXI wiek...
|
|
Krzakozaur |
06.09.2016 01:03 |
Nieźle się zadziało :D.
Parę słów od autora: fotę prostowałem jak zwykle w siatce graficznej, w podstawowej wersji pociąg leciał na prawo, wydaje mi się, że gdybym dodał pierwszą wersję to byłyby głosy, że leci na prawo, a tak przynajmiej poznaliśmy przepisy, w jakich przypadkach stosowana jest przechyłka :D
|
|
Robert Przytuła |
06.09.2016 23:23 |
może to przez zapadnięty styk
|
|
KrzysztoF |
20.11.2016 20:48 |
Klasyczna złota jesień, z klasykiem na torach . +
|
|
Exif |
Make: |
NIKON |
Model: |
COOLPIX P7100 |
Exposure time: |
1/320 sec(s) |
Aperture value: |
F/4.5 |
ISO speed: |
100 |
Date created: |
25.10.2013 10:56:39 |
Focal length: |
25.4mm |
|