Komentarze |
|
Drago |
15.11.2015 20:38 |
Galeria kolejowa to także galeria dobrego smaku, bo takie zdjęcia chcieli byśmy oglądać. Bo jak mieli byśmy wrzucać wszystko przesiedli bysmy się na Garnek.pl.
Więcej kolei jak zielska. Nie koniecznie.
A wracając do Twojej fotki, to podczas tej całej ekscytacji, ze fotka się niezbyt spodobała, zapomniałeś o czymś tak bardzo ważnym jak prostowanie zdjęcia. Po drugie szkoda że nie pomyślałem nad formatem 1024x683.
|
|
SU45-164 |
15.11.2015 21:11 |
Bartek, nie każde foto będzie się podobać. Wstawisz gniota, to i lańsko dostaniesz w komentarzach. Też nie chodzi o to aby było więcej kolei niż zielska. Kombinuj ale z rozwagą. Sam nie raz dostałem po uszach, ale wiem dlaczego, więc daj na luz i zacznij robić robotę :)
|
|
Krzakozaur |
16.11.2015 08:11 |
Jest chyba jeszcze jeden powód, po prostu takie fotki kombinowane powoli odchodzą do lamusa na galeriach, ale wracając do tematu, fota była prostowana dwa stopnie w lewo, to na pierwszym planie może nieco zmylić potencjalnego widza :D, wybrałem też format kwadratu ponieważ szkoda mi było właśnie tego toru, który dobrze uzupełnia kadr, pozdrówki
|
|
Drago |
16.11.2015 08:50 |
No to o dwa w lewo dales za dużo. Bo pochył linii może byc czy coś ale tu wszystko leci, slupy, drzewa z tyłu no i sama lokomotywa. Przy 3:2 miałbys odrobine więcej prawej strony
|
|
Romek |
16.11.2015 10:21 |
@bartus1984: ja bym nie powiedział, że odchodzą od lamusa. One się po prostu przejadły. Raz, drugi, trzeci były ciekawe, bo inne. Ale jak większość Twoich prac zaczęła być w takim samym stylu, czyli napchać zielska i heeja to już zaczęło być wręcz trudne w odbiorze. W pewnym momencie postawiłeś poprzeczkę w tym temacie dość wysoko, ale nie udało Ci się jej pokonać. Może warto spojrzeć na kolej od innej strony, niż krzaki, może czas od nich odpocząć? :)
|
|
Melina |
16.11.2015 11:03 |
Dla mnie nie odeszły do lamusa. Krzaki u mnie w cenie, ale to muszą być naprawdę solidne krzaki. W dalszym ciągu o wiele bardziej wolę oglądać "wychodzone" kadry w łęgowym stylu Bartka, niż strzelone brutalnie w czoło na dużym zoomie tzw. książkowe kadry. Ale dużo prawdy jest w tym, co napisał Romek - postawiłeś sam sobie poprzeczkę dość wysoko Twoimi najlepszymi krzakulcami. Dlatego warto przemyśleć każde zdjęcie i nie wrzucać tylko po to, by zaprezentować pamiątkę z wypadu, to już nie jest miejsce spotkania społeczności, tylko typowa galeria kolejowa jak każda inna, gdzie użytkownicy, jak inżynier Mamoń, głosują na to, co już znają (w demokracji tak to już jest, czego przykładem każde kolejne wybory np. parlamentarne). Jeśli coś jest nietypowe - musi byc naprawdę wyiebitne, aby chwyciło. Jak widzisz - wszystko i wszyscy próbują Cię urobić, abyś zmieścił się do pewnej formy. Ja do tego nie zachęcam, uważam, że zarówno komentujący mają prawo do własnego zdania, tak autorzy mają prawo, aby robić po swojemu. Bo gdyby wszyscy robili tak samo - byłaby nuda...
Co do powyższego zdjęcia - z pewnością spodobałby mi się klimat tego miejsca, gdybym tam był w tym samym czasie. Lubię krzaki, lubię jesień i słotę. Podoba mi się też perspektywa. Na pewno jednak knułbym trochę inny kadr, z nieco mniejszą ilością chaszczy - i niekoniecznie wrzucał do internetów, bo niektórzy lubują się w krytykowaniu dla samego krytykowania ;)
|
|
Krzakozaur |
17.11.2015 18:37 |
@Rafalski, dziękuję łaskawco, ale nie musiałeś, bez tej fotki galeria by nie upadła. Panowie częściowo się z Wami zgodzę odnośnie tej poprzeczki, przekombinowania itd, ale w przypadku tej fotki nie kombinowałem za wiele, chciałem mieć loka, parę liści i tyle i nie chodzi mi oto by z każdego wypadu uraczyć Was kadrem, w nawiązaniu do zdjęcia Drago z byczkiem i liśćmi chciałem pokazać jak to jest u Nas z tą końcówką jesieni, pozdrówki
|
|
Krzakozaur |
17.11.2015 23:31 |
Bez komentarza... THE END
|
|
Krzakozaur |
18.11.2015 01:34 |
Zmęczyłeś mnie już tym Twoim dogryzaniem i wiecznym mnie poniżaniem, odpuszczam, jeśli możesz proszę nie komentuj moich prac, ogólnie nie wchodźmy sobie w drogę, Pozdrawiam Serdecznie
|
|
Norbert |
18.11.2015 08:19 |
To nie jest kwestia „woza”, „kombinowania”, czy „mocnych punktów”; prócz zawartości, koncepcji i technikaliów ważne jest, czy zdjęcie jest ciekawe, czy dobrze się ogląda. Moim zdaniem ani o tej, ani o poprzedniej fotografii tego powiedzieć nie można. Są nudne, szare i nieharmonijne.
Decydując się na publikację zdjęcia na dowolnej otwartej galerii, uprawniasz oglądających do dyskusji na jego temat. Powinieneś liczyć się z tym, że opinie mogą być nie tylko pozytywne, ale również krytyczne. Oczywiście można z nimi polemizować, natomiast indukowanie dyskusji do rozrysowywania ogólnych wniosków na temat fotografii kolejowej, w szczególności jałowe i bezpodstawne lamenty nad jej „spadkiem kreatywności ” samych fotografów, są po prostu słabe.
W ogóle ogromną słabością entuzjastów fotografii kolejowej jest brak dystansu do własnych prac. Krytyka może dużo nauczyć (mnie nauczyła), tymczasem wielu wydawałoby się dobrych i zrównoważonych twórców reaguje na nią wręcz histerycznie. Personalne dyskusje, filozoficzne odjazdy czy kasowanie fotografii może naprawdę zniechęcić nie tylko do konkretnego autora, ale również popsuć atmosferę galerii; w moim odczuciu OK-K „padła ofiarą” takich zachowań co najmniej raz jakiś czas temu.
|
|
Krzakozaur |
18.11.2015 23:44 |
@Norbert to mi oczy otworzył szeroko :D, dzięki.
@Rafalski, dobre porównanie :D, chyba tak rzeczywiście ze mną jest... postawiłem sobie pewien cel, powrotu dawnej okejki, gdzie fotki tzw. impresje były w cenie, czasy się nieco zmieniły, poziom galerii poszedł zdecydowanie w górę a ja trwam jak ten filar.....
Z tego miejsca chciałbym Was przeprosić za te moje cyrki, jeśli nie wytrwam w spokoju i znów będę robił owe cyrki to proszę Administrację o zablokowanie możliwości komentowania zdjęć, możemy się tak umówić ?
|
|
Exif |
Make: |
NIKON |
Model: |
COOLPIX P7100 |
Exposure time: |
1/100 sec(s) |
Aperture value: |
F/5.6 |
ISO speed: |
100 |
Date created: |
12.11.2015 13:24:08 |
Focal length: |
42.6mm |
|