Ol49-69 "Flota Wlkp."
Ol49-69 "Flota Wlkp."
11   2039   1  
skoti258 01/09/2012' | Dziembówko
Imprezowy skład "Flota Wielkopolski" Niestety nie ukończył kursu w kompletnym składzie, przed miejscowością Dziembówko doszło do awarii wytopienia panewki w tocznym kole pod kabiną parowozu, co spowodowało mały pożar w kole. Na zdjęciu Ol'ka manewrująca na trzeci tor w celu udrożnienia szlaku innym poć. I w oczekiwaniu na pociąg zastępczy SU42-532 który nadjechał z Piły i dalej pociągnął skład do Gdyni.
Fot. Pożyczonym Aparatem, więc jakością nie grzeszę ;[

Dodano: 02.09.2012 14:26

Inne w Kategorii Parowozy
Komentarze
matei88 02.09.2012 15:24
No i się powoli wykruszają wolsztyńskie parowozy. Nie dośc, że dwa, to jeszcze defektujące ciągle;/
Piotr RADOMSKI 02.09.2012 15:36
po obserwacji kolegi Sławka http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7440 można by wywnioskować iż mógł być to mały sabotaż niestety mechanika. TVN miał z nim wywiad przed wyjazdem z Poznania. Mechanik był bardzo opryskliwy i można było wywnioskować, że właściwie nie lubi tej pracy i jest niezadowolony, że musiał iść do roboty już na 1.00 . Byłem bardzo zaskoczony tym wywiadem. Wystarczy podobno zaniedbać regularne smarowanie nanewki i już po niej.
Mateusz J. 02.09.2012 15:57
I znając Wolsztyniaków, niestety rzeczywiście mogli celowo nie nasmarować panewek przed jazdą...
matei88 02.09.2012 16:12
Piotr RADOMSKI-to samo pomyślałem. Jak zwykle nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich stanowiskach. Polska rzeczywistość.
skoti258 02.09.2012 16:16
Mnie zastanawia fakt, poco zatrudniają człowieka, który ma po prostu WYJE**** tak to skromnie określę na swoją prace! Zero odpowiedzialności na swoim stanowisku, nie mówiąc o dbaniu o maszynę.
C-ARTon 02.09.2012 17:58
Widzę, że nie tylko mi to śmierdziało palącym się olejem i sabotażem...
Drago 02.09.2012 18:54
Konrad, trza było wykonać abordaż i przejąć stery :) hehe
Mateusz J. 02.09.2012 19:51
Ośki parowozu są na łożyskach ślizgowych - czyli z panewkami. Obowiązkowym jest przed każdą dłuższą jazdą sprawdzić, czy jest zapewnione smarowanie (sprawdzić olej w zbiorniku smarotłoczni, szczelność maźnic), powinno się także zalać olejem osiowym czopy osi. Tak czy inaczej sprawa śmierdzi mi zaniedbaniem ze strony załogi (nie wiem jak dokładnie wygląda smarowanie w oelkach, musiałbym kiedyś osobiście się temu przyjrzeć).
Już od jakiegoś czasu widzę że parowozy z Wolsztyna są eksploatowane na zasadzie "jakoś to będzie". Coś się zaczyna psuć, to się jeździ - a naprawia dopiero jak pieprznie na tyle, że dalej jechać już się nie da. I co się dziwić, że maszyny ze świetnymi kotłami po odbudowach (nowe skrzynie ogniowe) w InterLoku po 2 latach eksploatacji od naprawy głównej są w stanie złomu?
Wiadomo, że panewki można wytopić po długiej jeździe (takie sytuacje na specjalnych pociągach już bywały) - ale to było po przebiegu kilkuset kilometrów jednego dnia, a nie krótko po wyruszeniu na szlak. To może świadczyć o niewłaściwym przygotowaniu maszyny do jazdy...
matei88 02.09.2012 20:39
Prosta sprawa. Załga powinna ponosic koszty odlewu nowej panewki.
C-ARTon 02.09.2012 22:54
Dedeer - Nie tylko kolesia od kamery...
Tagi
Ol49Ol49-65FLOTA_WIELKOPOLSKIParowózCzajnikDziembówkoAwariaLatoWielkopolskie
Exif
Make: BenQ
Model: DC C850
Exposure time: 1/60 sec(s)
Aperture value: F/4.2
ISO speed: 100
Date created: 04.06.2007 09:04:12
Focal length: 12.8mm
Mapa

RSS Feed: Ol49-69 "Flota Wlkp." (Komentarzy)