Rumunia to stolica europejskiego demobilu kolejowego. Trafia tu używany tabor głównie z Niemiec, ze względu na proste dostosowanie - na ważniejszych trasach zabezpieczeniem jest niemiecki system PZB.
Lokalni przewoźnicy obsługujący drewniane linie jednak nie wybrzydzają innym pochodzeniem złomu. Z Francji sprowadzono "Caravelle", czyli zespoły serii X4300 i X4500 wykorzystywane tam w latach 1963-2010.
Rozpadającą się linię Bistrița Nord - Luduș obsługują oba typy SZT, a znajdująca się w połowie drogi, wśród transylwańskich wzgórz, stacyjka Sărățel funkcjonuje jako punkt tankowania i doraźnych remontów.
Cała linia pozbawiona jest obsadzonych stacji. Rozkład jazdy to 4 pary pociągów na obu odcinkach, w Rumuńskim stylu pierwszy startuje o 3:54... prędkość handlowa 36km/h pozwala na łapanie składów w wielu miejscach.
Dodano: 04.12.2025 20:24
|