1520 mm u południowego sąsiada
1520 mm u południowego sąsiada
Kolejowy_Piotrek 16.08.2024 | Drahňov
125 817/818 (E469.5017/5018) & 125 832/831 z węglarkami i na popychu 125 802/801 jadą po szerokotorowej linii kolejowej z Haniska pri Košiciach na Maťovce. Prowadząca maszyna nieco się wyróżnia, ponieważ posiada historyczne malowanie.

Słowacki szeroki tor (1520 mm) prowadzi z Huty w Haniskach koło Koszyc do granicy słowacko-ukraińskiej, gdzie łączy się z siecią kolei Ukraińskich. Cała trasa jest zelektryfikowana i można tu najczęściej spotkać dwie lub trzy lokomotywy serii 125 przy prowadzeniu jednego pociągu. Mi udało się "złapać" próżny pociąg po rudzie żelaza jadący na załadunek minerału najprawdopodobniej do kopalni pod Krzywym Rogiem.

Zapraszam na film z udziałem tych maszyn:
https://youtu.be/TIZhbJTPUdw?si=ho37WquQdqZLtN-F&t=366

Dodano: 08.01.2025 21:03

Inne w Kategorii Słowacja
Komentarze
Miedziok86 09.01.2025 00:04
Eleganckie + Swoją drogą słowackie szerokotorowe to rozwinięcie lokomotyw serii 122 i 123, które użytkuje jeszcze na terenie Czech ČD Cargo, z kolei Bombowce, które trafiły do Polski to rozwinięcie serii 130, którą można spotkać także u nas jak i w Czechach. Patrząc na lokomotywy serii 125 i ET40 nie ma prawie żadnych różnic poza szerokością torów i pantografów, które są umocowane wyżej, pewnie ze względu na wysokość sieci trakcyjnej na terenie państw dawnego bloku wschodniego.
Tagi
125_817125_818E469_5017E469_5018ZSSK_CargoDrahňovSłowacjalato
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D5300
Exposure time: 1/640 sec(s)
Aperture value: F/6.3
ISO speed: 160
Date created: 16.08.2024 07:24:38
Focal length: 28mm
Mapa

RSS Feed: 1520 mm u południowego sąsiada (Komentarzy)