Traxx w służbie PUK Kolprem z Akiem z pociągiem towarowym nr 470025 rel. Zdzieszowice Koksownia - Oderbrücke mija w mgliste, późne popołudnie przedmieścia Ścinawy jadąc szlakiem Ścinawa - podg Chełmek Wołowski w stronę Głogowa. Na końcu składu jedzie ET22-1128.
Byk na końcu składu był związany z rewitalizacją odcinka Rudna Gwizdanów - Grębocice - Głogów. Pociągi jadące od północy na południe oraz w przeciwną stronę jechały wówczas objazdem od Rzepina przez Poznań, Jarocin, Ostrów Wlkp, Kluczbork, Lubliniec przez brak dostatecznej przepustowości z powodu prac. Dzięki rewitalizacji linii 273 pojawiło się kilka pociągów pospiesznych, dzięki czemu po wielu latach przerwy pojawiły się połączenia z Zielonej Góry między innymi do Szczecina, Katowic, Krakowa, Przemyśla, Kołobrzegu, Świnoujścia. 2 pary pociągów czyli IC Mehoffer rel. Przemyśl - Szczecin - Przemyśl oraz IC Matejko rel. Świnoujście - Przemyśl - Świnoujście na odcinku Głogów - Wrocław - Głogów nie zatrzymywały się w Ścinawie, Brzegu Dolnym oraz w Wołowie. W rozkładzie na rok 2019/20 jeden z tych pociągów został przetrasowany przez Legnicę i Lubin. Został jednak on skrócony do Krakowa. W następnym rozkładzie na rok 2020/21 powrócił IC Matejko, który podobnie jak IC Mehoffer kursował także przez Legnicę i Lubin. W następnym rozkładzie na rok 2021/22 IC Matejko został przetrasowany ponownie i zyskał postoje w Ścinawie, Wołowie oraz w Brzegu Dolnym, został on skrócony i jeździł w relacji Szczecin - Przemyśl - Szczecin.
Dodano: 06.06.2023 14:56
|