Challenger M62M-016 pracujący od wiosny roku 2020 dla Orlen Koltrans wraz z prowadzoną na zimno T448p-009 zbliżają się z prędkością 20 km/h do dawnej stacji Szczutowo z pociągiem towarowym relacji Płock Trzepowo - Gutkowo. Patrząc na stan toru można śmiało stwierdzić, ze pociąg jedzie po jakiejś leśnej bocznicy...A tu linia w centrum Polski...Wprawdzie klimat niesamowity, zwłaszcza wieczorową, letnią porą jak podczas wykonania zdjęcia, ale patrząc na to ile remontów i modernizacji przeprowadzanych jest obecnie na sieci PKP PLK to w tym miejscu niestety zaniedbanie jest ogromne...Od kilometra 88,670 do kilometra 100,900 linii 33 maksymalna prędkość biegu pociągów to 20 km/h, a dla serii: ST43, ST44, SM48, JT42C, JT42M, BR232 jest jeszcze ograniczenie do 10 km/h...W ostatnim czasie jeździ sporo ładunków do bocznic szlakowych Szczutowo, Rypin i Kretki, a także linie można uznać za strategiczną patrząc na bliskość płockiej rafinerii...Tyle pieniędzy wydawane jest na poprawę stanu infrastruktury, a tu czas zatrzymał się w miejscu...A wystarczyłaby chociaż wymiana podkładów na odzyskane z remontowanych linii magistralnych, uzupełnienie tłucznia, podbicie oraz stabilizacja toru i spokojnie można uzyskać prędkość 60 km/h co już dla pociągów towarowych byłoby wystarczające...
Dodano: 02.01.2021 17:48
|