Drugi dzień kursowania pociągów w nowym rozkładzie. Nowością jest nowe/stare połączenie o nazwie EC WAWEL rel. Kraków-Berlin-Kraków, które po latach znów wraca do obiegu, tym razem w innej formie i ze zmienioną rasą. Ze względu na remont odcinka Legnica-Rudnia Gwizdanów i skrócenie czasków przejazdów, większość pociągów dalekobieżnych północ-południe i odwrotnie, kierowane jest z Wrocławia na Legnicę-Lubin-Rudna-Głogów.
EC WAWEL rel. Kraków-Berlin-Kraków 37001/73000 obecnie obsługiwane jest, lokomotywami EU44. W Legnicy jest to na prawdę nowość. Zanim remont się odbył, przez Legnicę nie przejeżdżały prawie żadne pociągi Inter City od wielu lat. Legnica stała się stacją obsługi pociągów regionalnych. Próba reaktywacji pociągów dalekobieżnych do Jeleniej Góry czy Zgorzelca okazała się nie trafiona z racji długiego przyzwyczajenia mieszkańców rejonu trasy E30 do podróży do stolicy Dolnego Śląska a następnie tam przesiadki na pociągi dalekobieżne. Sam remont odcinka Legnica-Rudna Gwizdanów, spowodował, że czas przejazdu między Wrocławiem a Głogowem znacznie się skrócił, a tym samym stał się atrakcyjniejszy ze względu na połączenie dużych aglomeracji na trasie przejazdu między Wrocławiem a Zieloną Górą.
Dla ciekawskich, ostatni raz lokomotywę EU44-001 fotografowałem dnia 24.07.2010 na dworcu Kraków Główny.
Na zdjęciu EU44-001 z EC WAWEL rel. Berlin-Kraków Główny, opóźniony 5 minut od planowego przyjazdu, zbliża się do stacji Legnica, mijając na biegu dobrze znane niektórym tereny rozlewiska "Kormoran" w Legnicy :)
Dodano: 15.12.2020 21:22
|