ET22-977
ET22-977
Drago 06.05.2020 | Jerzmanice Zdrój
ET22-907 ściąga ładowne wahadło ze stacji Krzeniów II, wjeżdżając w perony klimatycznej stacyjki w Jerzmanicach Zdrój. Tutaj nastąpi około godzinny postój w celu podłączenia drugiej lokomotywy stojącej za moimi plecami (Et22-907), którą przyjechaliśmy luzem z Legnicy w celu zabrania widocznego składu na dwie lokomotywy.
Obsługa cargowskich składów zazwyczaj odbywa się na 2 lokomotywy, gdyż profil linii, szczególnie podjazd do Kozowa wymaga stosowania dwóch lokomotyw przy 28 załadowanych wagonach.
Czasami, choć rzadko, zdarza się wyciąganie na jedną lokomotywą składu do Legnicy, ale przy maksymalnie 17 załadowanych wagonów.

Dodano: 07.05.2020 11:19

Inne w Kategorii ET22 / 201E
Komentarze
Cinkovski 07.05.2020 13:37
Piękny jest ten budynek. +
Krzakozaur 07.05.2020 13:44
Bardzo klimatyczne.
KM22 07.05.2020 14:22
Poukładane, doc.
Kospal 07.05.2020 15:49
Klimatyczna stacyjka zapomniana przez czas + Swoją drogą po długości składu widać że profil tu jest dość wymagający. W moim rejonie na Barnówko jest dość spory podjazd i miejscami górki na powrocie. Też trzeba dzielić składy. Na "nadodrzance" wymagający jest odcinek Ługi Górzyckie - Laski Lubuskie gdzie nie jeden skład poległ. Bez względu czy Cargo czy prywaciarz. Złe warunki pogodowe, brak przelotu przez stacje czy też duże brutto a słaba maszyna i trzeba cofać albo wołać pomoc :D Stąd Cargo teraz najczęściej duże brutta planuje na ET41/42 rzadziej na 2xET22
Melina 07.05.2020 18:50
Przepiękny dworzec, pordzewiała infrastruktura i te perony! Kocham takie miejsca!
Fotka również bardzo udana :)
+++
Drago 07.05.2020 20:00
To prawda Jerzmanice zostały tak jakby całkowicie "zapomniane", co oczywiście przekłada się na jej urok i klimat jaki tam panuje. Sama jej lokalizacja w Dolinie Kaczawy, która biegnie tuż za drzewami po prawej stronie kadru, tworzy wczesnym rankiem lub późnym wieczorem niesamowity klimat.
Rozmawiałem ostatnio z chłopakami i stwierdzają, że dobrze, że póki co KD tutaj nie jeździ bo modernizacja tej linii całkowicie zabiła by ducha tej stacji. Co do samej linii nie ma tragedii. Od Legnicy do Pawłowic 50km/h w tym jedno zwolnienie do 20km/h przez wychlapy na wysokości huty, przez Pawłowice 20km/h i zaraz za stacją 40km/h do Złotoryji no i od Złotoryji 20km/h do samego Krzeniowa. Choć szlak do Krzeniowa w okresie zimowym został podreperowany, wymienione podkłady i nowa podsypka lecz prędkość zostawili z racji, że to bocznica szlakowa.
A ruch jest całkiem spory gdzyż zjeżdża się tu całkiem sporo przewoźników ładujących się na pobliskich kopalniach.
Maciej Mikołajczak 09.05.2020 00:30
Bardzo ładne + Świetnie się prezentuje ten dworzec z wiatą, choć proszą się o remont. Stacyjka ma swój klimat i "ducha" dawnej kolei :)
Mateusz J. 09.05.2020 11:24
Tylko pozazdrościć widoków w pracy ;)
Tagi
ET22-907bykhelmuttowarowypkp_cargowahadłokruszywokopalniabazaltjerzmanice_zdrójwiosnadolnośląskiesr1semafor_kształtowyD29-2842020
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7200
Exposure time: 1/200 sec(s)
Aperture value: F/7.1
ISO speed: 400
Date created: 06.05.2020 18:58:39
Focal length: 24mm
Mapa

RSS Feed: ET22-977 (Komentarzy)