ET22-966 ze zwrotem próżnych węglarek ze Strykowa toczy się 30km/h szlakiem z Glinnika, zbliżając się do stacji Zgierz. Wcześniej jednak przejedzie mostem nad rzeką Bzurą, na którym ostały się widoczne resztki bocznicy do ZPB Pietrusińskiego(obecnie wytwórnia klejów Atlas). W marcu 2011 roku ruszyła przebudowa zdegradowanego szlaku między Zgierzem a Łowiczem. Jesienią tego samego roku powrócił ruch planowych pociągów regionalnych i dalekobieżnych. W ramach przebudowy rozebrano również resztki nieczynnej od lat bocznicy, do dziś na widocznym moście ostały się jedynie nieliczne spróchniałe podkłady. Sam szlak między Zgierzem a Łowiczem planowo obsługuje wyłącznie ŁKA składami flirt 3 i sporadycznie Impuls 2. Do tego dochodzą czasowe objazdowe składy PKP IC i nieliczne towarowe.
Dodano: 19.04.2020 18:09
|