Komentarze |
|
Mateusz J. |
20.01.2016 23:48 |
Fajne zdjęcie, pokazujące pewną przepaść w toku rozumowania między koleją naszą, a koleją niemiecką. Pociąg prowadzony lokomotywami w wieku porównywalnym do naszych SU45, które wciąż pozostają niezastąpione i zamiast wygaszania serii przez całkowite zaniechanie napraw okresowych, jest ona co najwyżej uzupełniana nowymi Traxxami DE. Co więcej, lokomotywy się modernizuje, jednakże ich modernizacja ogranicza się w zasadzie wyłącznie do zabudowania nowego silnika spalinowego, bo raz, że jest to tańsze, a dwa, że nie ma sensu modyfikowania czegoś co jest dobre.
|
|
Drago |
20.01.2016 23:59 |
Bardzo ładne zdjęcie +
|
|
Cody |
21.01.2016 09:41 |
A właśnie wczoraj z Oggym o nich rozmawiałem, przyjemna fotka ;)
|
|
Norbert |
21.01.2016 12:43 |
Ale też jakie potrzeby przewozowe. Pociąg pospieszny na 8 klasach prowadzony częściowo bez druta.
Nie jestem specem, więc pytam – czy SU45 kiedykolwiek można było nazwać faktycznie „dobrymi”?
Zdjęcie bardzo ładne, jakość powala.
|
|
Mateusz J. |
21.01.2016 14:17 |
Jeśli by nie były dobre, to raczej nie miałyby ponad 30-, a w niektórych przypadkach 40-letniej kariery, zwłaszcza porównując je do konstrukcji takich jak SP32, i to w dodatku mając do czynienia z chałupniczymi metodami obsługi w lokomotywowniach. Konstrukcyjnie w swoim czasie lokomotywa nie ustępowała podobnym sobie maszynom zagranicznym z tamtego okresu. Uważam, że nie stałaby się tragedia, gdyby lokomotywy te dostały tylko nowe silniki - to wszystko by można było zgrać ze starym układem napędowym, układami sterowania itd. Niemcy tak robią z 218, Czesi tak robią z 753, ale my, jak to bogacze, jak modernizowaliśmy, to zrobiliśmy komputerowy full wypas - który nomen omen m. in. przez swoją komputerowość średnio chce jeździć, vide ST45 ;)
|
|
Gryf98 |
21.01.2016 16:20 |
Bomba ! :)
|
|
TKi3-120 |
22.01.2016 00:34 |
Sam silnik to za mało. Aby przenieść z niego moc i wykorzystać ją w praktyce, potrzeba też nowej prądnicy (na to często ST45 padają) i nowych silników trakcyjnych. SU45 jeśli idzie o samą konstrukcję to dobra lokomotywa. Swego czasu poznańskie egzemplarze ciągały kilkunastowagonowe pospiechy do Berlina z rozkładową setką z niemalże bez zatrzymania. Jak to starzy maszyniści wspominają, wydechy zmieniały wtedy kolor ;)
|
|
Krzakozaur |
22.01.2016 00:46 |
Idelanie dobrane miejsce na fotkę, duży plus,
|
|
Mateusz J. |
22.01.2016 00:47 |
Pisałem o tym pracę, silniki mogą zostać stare, choć nowa prądnica rzeczywiście by była wskazana. Tak naprawdę niepotrzebna jest lokomotywa o mocy na cele trakcyjne większej niż te 1700KM, jedynie trzeba by rozwiązać problem spadku mocy przy załączeniu prądnicy grzewczej (choć przy obecnej technice rozwiązanie tego to pierdoła). W swojej koncepcji zaproponowałem zestaw MTU 12V 4000 R84 (tzn. rozwinięcie silników zastosowanych w ST45 i ST46) z prądnicą główną AC i układem prostowniczym, przy zachowaniu dotychczasowej prądnicy grzewczej. No ale to tylko urojenia chorego wariata, choć bazujący na pracy artykuł naukowy powstał i był nawet na konferencji ;)
|
|
Mateusz J. |
22.01.2016 00:51 |
PS. Nigdy nie pojmę, dlaczego modernizując ST45 prądnica główna została stara, choć cała reszta układu elektrycznego została właściwie stworzona od nowa. Propozycja wymiany samego silnika spalinowego to był przykład takiej bieda-moderny, która jednak i tak przyczyniłaby się do wydłużenia życia i obniżenia kosztów eksploatacji loka :)
|
|
Piotr Ściegienny |
22.01.2016 17:00 |
Konkretne zdjęcie. Piękny krajobraz.
|
|
janiezbedny |
05.02.2016 10:59 |
Piękna widokówka. +
|
|
Rafno |
07.07.2020 10:14 |
Ładne... warto zajrzeć na losowe ;) Doc!
|
|
Exif |
Make: |
Canon |
Model: |
Canon EOS 6D |
Exposure time: |
1/320 sec(s) |
Aperture value: |
F/5.6 |
ISO speed: |
400 |
Date created: |
23.12.2015 14:25:32 |
Focal length: |
50mm |
|