S200-303 z STK wraz z niewidoczną pracującą na popychu S200-529 wciągają skład 14 wagonów wypełnionych mułem węglowym na teren dawnej lubawskiej stacji pokonując pierwsze rozjazdy na północnej głowicy. Pociąg zmierza do Kralovca w celu dostarczenia składu Czechom i odebrania próżnych wagonów. Następnie uda się w kierunku Wałbrzycha by jeszcze w ten sam dzień po południu przyprowadzić tutaj drugą partię dla trutnowskiej elektrociepłowni.
Wbrew pozorom ta "łąka" wyglądała kiedyś zupełnie inaczej. Jeszcze 12 lat temu można by tu było ujrzeć pokaźnej wielkości torowisko, nastawnię wykonawczą Lb1, poniemieckie bramki sieci trakcyjnej, semafory wyjazdowe...
Chociaż torowisko ocalało pod tą sielską roślinnością która latem je porasta, to jednak wielu rzeczy tutaj brakuje, a zdjęcie Wojtka Gąsiora najlepiej o tym przypomina:
http://skroc.pl/5b373
Na dalszym planie widoczny jest komin dawnych zakładów dziewiarskich "Watra", których budynki niestety mają zostać w tym roku rozebrane, zaś w tle widoczne są Wzgórza Bramy Lubawskiej.
Dodano: 13.04.2015 00:03
|