Etatowa lokomotywa Majkoltransu – SM42 2058, znana z regularnej pracy w kamieniołomie Tłumaczów – manewruje na bocznicy żwirowni Eurovia w Mietkowie w pobliżu Kątów Wrocławskich po zestawieniu składu urobku dla PKP Cargo. Maszyna za chwilę wyjedzie w kierunku linii 274 Wrocław – Zgorzelec do podg Mietków.
Wzmiankowana bocznica jest używana nieregularnie do obsługi żwirowni, której ładownia widoczna jest w głębi kadru, oraz elewatora zbożowego po prawej. Niestety z nieznanych mi przyczyn większość urobku kopalni wywożona jest samochodami ciężarowymi (ciągnikami siodłowymi), ze szkodą dla lokalnych dróg.
Interesująca jest historia tej bocznicy. Do ok. 1983 torowisko było pełnoprawną częścią linii 274. Budowa dużego zbiornika retencyjnego na rzece Bystrzycy wymusiła jednak przetrasowanie linii o kilkaset metrów na północ. Ocalały odcinek torów, kończący się w pobliżu zapory, przekwalifikowano do obsługi żwirowni. Formalnie jest on prawdopodobnie podzielony na tor łączący D29-970 oraz bocznicę właściwą, z punktem ekspedycyjnym w dawnym budynku stacji pasażerskiej Mietków.
Napotkanie „esemki” w tej lokalizacji cieszy tym bardziej, że jest ona (lokalizacja, nie „esemka”) aktywna raczej rzadko. Mieszkając w okolicy od trzech lat miałem dotychczas szczęście tylko raz.
Dodano: 02.04.2014 20:56
|