Wielka przyszłość małej kolei
Wielka przyszłość małej kolei
Schneidebahn 16.10.2023 | Aveiro
Jeszcze kilka lat temu nikt nie pomyślałby, że do tego dojdzie. Nad tą niewielką kolejką bez przerwy wisiało ostrze gilotyny - zamknięcie wydawało się kwestią czasu, a działania lokalnych stowarzyszeń wydawały się tylko odsuwać to co nieuniknione. A jednak!

Gminy regionu Aveiro podpisały dziś umowę - najważniejszym zapisem jest dofinansowanie Linha de Vouga i rozbudowa muzeum kolejnictwa w Macinhata.
40 mln euro ma zostać wykorzystane na elektryfikację (wg. wyliczeń wystarczająco dla odcinka Aveiro - Sernada, tj. południowego)!
Być może w końcu jednostki CP9630 zbudowane z myślą o ich konwersji na EZT doczekają się tego :)

Jeśli dodamy do tego trwające już prace remontowe na zamkniętym odcinku centralnym, to mamy do czynienia z prawdziwym odrodzeniem ostatniej kolei metrycznej w Portugalii - wielka w tym zasługa członków lokalnego stowarzyszenia (MCLV), ciężko pracujących na to by dojść do tego miejsca w historii.

Dodano: 28.03.2024 22:40

Inne w Kategorii Portugalia
Komentarze
Drago 28.03.2024 23:43
No i super słyszeć takie informacje. Choc to kawał kilometrów od nas, zawsze cieszy mnie fakt, że gdzieś na świecie dba się o kolej a nie tylko zamyka.
Kospal 29.03.2024 22:42
Świetne wieści. Ważne że ktoś dba o takie perełki kolei na Świecie. A nie tylko się zamyka likwiduje. W Polsce to znamy aż zbyt dobrze.. Fajne ujęcie +
Schneidebahn 30.03.2024 00:25
Portugalia z podejściem do kolei ma podobne problemy jak u nas... no może z wyjątkiem efektów modernizacji - tam jak już coś robią to widać i czuć zmiany. Tak jak pisałem, ten wąski otarł się o zamknięcie - a kolejki dopływów Douro wszystkie padły, jedna spektakularnie w okolicach 2009 roku podczas budowy zapory wodnej.
Tagi
PortugaliaAveirowąskotorówkaCP96309632Linha_de_Vouga1000mmjesieńCPComboios_de_PortugalHiRes
Exif
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D500
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/5.6
ISO speed: 800
Date created: 16.10.2023 18:03:45
Focal length: 38mm
Mapa

RSS Feed: Wielka przyszłość małej kolei (Komentarzy)