E186 274-7
E186 274-7
2   739   0  
marian   |  
28/07/2011/ ŁÓD¬ - E186 dzierżawione przez Lotos sunie z beczkami po łódzkiej obwodnicy kolejowej. Jest to ten sam skład jaki złapał również tego dnia MNK w okolicach p. odg. Retkinia.

Dodano: 18.08.2011 09:08

Inne w Kategorii TRAXX F140MS / F140DC / F140AC / E186 / EU43
Komentarze
pozdze 18.08.2011 13:45
Przepraszam ale czego to jest obwodnica? W Łodzi jest jakaś linia średnicowa przechodząca przez centrum miasta? Obwodnice to mają: Wrocław, Poznań, Kraków, Inowrocław, Tczew itp, ale nie Łódź.
marian 18.08.2011 15:12
Obwodnica miasta Łódź. Daleko wyjaśnienia takiego układu kolei w tym mieście nie trzeba szukać. Kiedy powstawała kolei warszawsko - wiedeńska Łódź była mało znaczącym ośrodkiem z dopiero kształtującą się tkanką miejską. Ważniejszymi ośrodkami był Piotrków czy Skierniewice i to dlatego przyszła linia kolejowa przebiegała tak a nie inaczej. Przy projektowaniu nie przewidziano dynamicznego rozwoju Łodzi w niedalekiej przyszłości kiedy to można byłoby jeszcze ingerować w układ miejski. Pewne czynniki związane z handlem, cłami na granicach i polityką zagraniczna po 1850 zdecydowały, że postawiono na to miasto, które urbanistycznie biło rekordy przyrostu ludności dzięki swobodnemu rozwojowi przemysłu. Kolei warszawsko - wiedeńska już w tym czasie istniała więc dla lepszego rozwoju miasta i własnych interesów fabrykanci wybudowali 1866 łącznice do Koluszek. Kolei ważna była również dla samego zaborcy. Wokół dworca rozwijała się dzielnica rosyjska ( dziś obok dworca 2 cerkwie). Druga linia jaka na początku XX wieku oplatała miasto to kolei kaliska. Miała ona charakter wojskowy i ze względów strategicznych powstała ona na tamte czasy daleko od centrum. Wyniku czego miasto miało 2 dworce wybudowane z dwóch różnych przyczyn.W późniejszych czasach oba dworce połączono koleją obwodową, która opasała gęste, ukształtowane śródmieście. Miasto rozwiało się w stronę kolei a sama kolei stała się szybko barierą urbanistyczną. Miasto szukając nowych terenów zagospodarowywało przekształcało podmiejskie wsie jak Retkinia, Widzew czy Bałuty na wielkie osiedla mieszkaniowe wchłaniając jednocześnie układ kolejowy. Dziś zaniedbania przeszłości staramy się naprawić budując połączenie podziemne między obydwoma dworcami. A na koniec dodam, że sami Niemcy okupując miasto podczas II wojny światowej przymierzali się do podobnego pomysłu ( były już mapy i plany) co my dziś po przeszło 70 latach ;)
Tagi
E186E186-274-7Lotos_Kolejtowarowylato.łódźłódzkie
Exif
Make: SAMSUNG
Model: SAMSUNG ES10 / VLUU ES10 / SAMSUNG ES11
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/10
ISO speed: 80
Date created: 28.07.2011 15:40:39
Focal length: 9.9mm

RSS Feed: E186 274-7 (Komentarzy)