Royal Highland Fusilier
Royal Highland Fusilier
Krzysztof Wilga 05.08.2018 | Groombridge
Class55019 czyli popularny "Deltic" będący niewątpliwie największą atrakcją tegorocznej "Diesel Gali" prowadzi pociąg finałowy z Eridge do Tunbridge Wells West. Na końcu składu jedzie Class17 D8568 Clayton.

Kilka słów o maszynach serii Class55 zaczerpne z opisu pod zdjęciem mojego brata z innej galerii. Mam nadzieje, że nie będzie miał nic przeciwko ;)

"Któż z Was jako dziecko nie prowadził wirtualnie lokomotyw za pomocą różnego rodzaju symulatorów? Jedną z lokomotyw, którą wybierałem totalnie jej nie znając był właśnie charakterystycznie brzmiący i trąbiący "Deltic". Zacznijmy od tego co oznacza słowo "Deltic" pojawiające się jak widać bardzo często przy opisach lokomotywy. Jest to swego rodzaju przydomek jaki zyskała wśród pasjonatów kolei, a genezą jego powstania była nazwa silnika spalinowego. Jego pełna nazwa to "Napier Deltic Engine" wyróżniający się nietypowym rozmieszczeniem cylindrów, które umieszczone były w układzie trójkątnym. Wykorzystywano go w okrętach marynarki (do dziś na okrętach klasy Hunt) i właśnie w Class 55. Niestety mimo dobrej wydajności konstrukcji nie pojawiła się ona w innych maszynach. Lokomotywy były projektowane do obsługi ekspresowych połączeń pasażerskich na East Coast Main Line, powodem ich wprowadzenia była niewystarczająca wydajność Class 40 na tej trasie.
W roku 1963 padł REKORD PRĘDKOŚCI - 160km/h w standardowym pasażerskim kursie, prasa rozpisywała się o sukcesie i rewolucji w transporcie, i tak rzeczywiście było! Lokomotywy były wydajne i szybkie a jednocześnie mało awaryjne, zachowując tym samym charakterystyczną dla brytyjskich kolei klasę. W połowie lat 60 Deltic zapisał się w historii gdy ciągnąc skład "Flying Scotsman" dotarł ze stacji Kings's Cross do Edynburga w czasie 5 godzin i 55 minut z jednym przystankiem w Newcastle. Jak na owe czasy był to świetny wynik deklasujący przedwojenny parowóz LNER A4 "Coronation" który pokonał te samą trasę w nieco ponad 6h.
Brytyjscy kolejarze zgodnie twierdzą, że Class 55 na tej samej współcześnie zmodernizowanej trasie pokonałby ją w czasie 4,5 godziny. Niestety nie dowiemy się tego bo z końcem lat 70 lokomotywy zaczęły być zastępowane przez prototypowy HST (dziś podstawowy pociąg ekspresowy) i większość maszyn trafiła na złom. Do dnia dzisiejszego zachowało, się JEDYNIE 6 egzemplarzy! Na szczęście wszystkie są w pełni sprawne i odrestaurowane."

Więcej informacji na stronie stowarzyszenia DPS w linku poniżej.
http://thedps.co.uk/our-locos/

Dodano: 19.09.2018 11:29

Inne w Kategorii Wielka Brytania
Komentarze
TKi3-120 23.09.2018 22:05
Jakieś brytolskie wehikuły z sercem od Sulzera też mógłbyś zapodać ;)
Tagi
Class5555019Tunbridge_Wells_WestGroombrigdeEridgeSPA_Valley_RailwaydelticlatopasażerskispecjalnyWielka_Brytania
Exif
Make: Canon
Model: Canon EOS 70D
Exposure time: 1/400 sec(s)
Aperture value: F/5
ISO speed: 320
Date created: 04.08.2018 20:17:43
Focal length: 21mm
Mapa

RSS Feed: Royal Highland Fusilier (Komentarzy)